Friday 22 October 2010

Aku yang terlupa

Hari ini aku teringat blog nie.. wah udah 3 bulan aku tak datang sini.. sampai password pun kena reset hahahaha... nak menulisnya aku malas betul.. tapi kadang best juga singgah sekali sekala.. bila aku nak membebel pasal kerja aku..

Terkejut lagi sebab ada follower.. wahhh terkejut ada orang nak jadi follower nie.. menulis sebab kepala aku kadang-kadang angin dengan kerja mencuci aku.. terima kasih ye nanti singgah lagik..

Masa 3 bulan tuh banyak cerita sebenarnya tapi aku yang lupa nak datang sini.. Hari ini jumaat.. hari yang paling seronok bagi kami situkang cuci sebab sabtu dan ahad cuti dan.. paling utama boleh bangun lambattt yehhhhh.. takdelah bgn pkl 5 pg cam selalu.. tapi sebab jam tuh aku dah set 5 pagi gak.. maka sabtu dan ahad aku tetap terjaga pkl 5 pg.. kdg2 sebelum tuh dah terbangun.. dah terbiasalah.. bila bgn lewat sangat.. aku rasa rugi masa lak.. paling lewat pkl 9 10.. itu pun krg pakwe aku duk sibuk mengejut aku dengan ayat.. 'bangunlah.. buat sarapan' ewah222... dia bantai kejut aku suh bangun buat sarapan.. pastu dia bantai tidur masa aku tgh masak kat dapur... Tapi kadang-kadang best gak sebab bila aku suh dia buat sarapan.. mmg dia bangunlah masak.. sambil tuh boleh aku mandi dulu.. dengan penuh gembiranya hehehehe.. mmglah isteri yang baik aku nie.

Hari ini hujan.. mulanya aku rasa bestlah sebab dah mop lantai (hanya dibuat pada hari jumaat jek).. cuci tandas cam biasa... bila nak balik jek.. aku turun tingkat bawah.. lantai semua basah-basah bekas tapak kasut.. itu belum kes.. tangga basah lagik waaaa.... waaa... rasa tensen terus sebab kenangkan aku dah mop lantai tuh.. lantaklah.. nak wat camna.. dah basah.. so pejam mata jelah.. janji aku dah buat keje aku... Isnin nie siaplah.. tak tahulah apa rupa tangga tuh nanti.. kalau ok.. tunggu jelah jumaat depan aku mop balik..

Minggu nie mulalah minggu takde tisu tangan.. satu hal jugalah.. sebab bila takde tisu tuh maka akan bersepah-sepah ler tisu tandas jadi tisu tangan kat lantai.. satu lagik aku pelik.. mana pergi tuala tangan yang aku basuh semalam??? Aku pelik sungguh ler bila hilang tadi.. jumpa SV lupa pulak nak tanya.. Puas aku belek2 dalam mesin basuh tuh.. dalam mesin dryer pun takde.. ada orang songlap ke??? his his.. nie kes parah nie.. mana nak aku dapat tuala tuh balik.. takpe nanti pengaduan akan dibuat pada hari isnin..

Semalam.. aku duk cuci singki dan lubang air singki guna berus gigi hahahaha... yelah sebab dah kena sound kawasan tuh tak bersih.. sebelum nie guna penyental keras warna hijau.. tak jalan.. sampai sakit jari jemari ku.. so semalam aku angkut berus gigi lama kat umah dan mule menyental.. wah bangga sungguh aku sebab berkilat hahahaa.. nak buat camna.. kat sini diorang memang particular lah.. tepi paip lah.. lubang sikitlah.. dalam kotak tisu tangan lah.. tepi2 dinding2lah.. diorang tau tempat2 tu yang selalu tak bersihkan.. kat situlah nak ambik port nak complain jek.. ari tuh kena sound aku tak lap besi paip kat belakang tandas duduk tuh.. itu belum kes nak kena lap tiang tandas gak.. pastu tepi2 kayu koridor.. arghhhh semua itu benda2 detail.. ingat tukang cuci nie kena buat yang major2 aje.. cuci tandas mop.. vakum jek.. tak2.. tak.. yang celah2 dinding.. tepi meja.. kaki kusi.. kaki meja tuhlah diorg duk calit cari habuk.. aku kalau teringat buatlah.. kalau tak.. mmg ler kdg sebulan sekali tak buat pun hahahaha... Banyak ohh nak ingat.. sementara teringat nie aku buatlah.. karang tak pasal2 kena sound lagik.. tapi so far ari tuh dia tak complain byk sgt.. so sampai next inspection.. aku kenalah get ready..

Tulah ingat keje tukang cuci nie leh lengang kangkung ke.. ini tukang cuci ada training tau.. siap ada sijil lagi.. dan pastinya aku memang lulus cemerlang masa training tuh.. sampai cikgu training tuh tunjuk markah kat aku..hahaha senyum panjang jelah.. yelah aku belajar mencuci nie dari pengalaman setahun kerja di bangunan pejabat guaman.. masa tuh semua aku kena buat.. rasaku.. kalau kena lah org tempat.. lama dah resign.. aku jek yang masih kuat bertahan.. buatlah juga walaupun lepas tuh balik umah aku penat gilos..

Oklah.. cukup sampai sini cite tukang cuci aku.. utk 2 minggu nie ari2 aku kena turun tingkat 4 tolong kawan aku.. so duk ari2 jugalah tanya kot2 ada keje yang aku leh tolong sebab kawan dia sorg lagi cuti sebab anak dia bersalin.. tapi so far 2 ari nie ok jek.. takde keje nak tolong.. tapi akan aku gagahkan diri p tanya gak.. kesian juga bila dia kena buat keje sorg2 level 4 tuh kan..

Esok sabtu.. mana nak pergi ekk?? Oh ya aku dapat dapur gas baru.. Petang nie nak rasmikan untuk memasak.. tengah fikir apa nak masak pulak nie ;)

Teringat balik blog nie.. sian kan.. kena tinggal dah 3 bulan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...