Monday 25 October 2010

Isnin yang blues

Hari isnin.. Antara hari yang aku tak suka.. Mesti boring jek bila masuk hari isnin nie.. keje mula balik.. benda2 lain pun mula balik.. Jumaat hari yang aku suka.. sebab cuti sabtu ahad.. Cuma Isnin nie.. mood nak mula keje agak ler perlahan selalunya..

Hari ini suhu jatuh ditakat beku.. jalan kaki tadi tengok padang rumput penuh dengan frost.. nampaklah daun2 dan rumput rampai tuh semuanya putih beku jek.. kat sini kami paling frosty.. meaning.. air-air yang ada kat tepi jalan tuh semuanya jadi beku... bukannya turun salji.. tapi kerana suhu mulai jatuh di bawah takat beku sepjg mggu nie... maka frosty dah mula melanda di merata tempat..

Aku masih berjaket wool yang pendek.. belum mahu lagik pakai jaket tebal yang labuh tuh.. sementara waktu nie aku nak pakai dress aku yang warna warni.. dah masuk musim sejuk karang semua baju aku akan jadi baju tebal dan berkain wool.. takde dah aku nak pakai dress yang nipis2 tuh.. so sementara nie.. aku nak melayan pakai dress panjang dengan sluar slack aku.. hahahaha.. cuma aku rasa aku dah kena mula pakai sarung tangan.. wah awal gile pakai sarung tangan nie.. selalunya bila masuk nov atau dis baru aku nak pakai.. nie baru oct.. nak tak nak kenalah sebab dah mula rasa sakit bila duk berjalan kaki kat luar

Keje tukang cuci masih cam biasa.. takde banyak nak complaint.. cuma kalau isnin aku seronok sikit sebab keje pun keluar awal sikit.. so selalunya isnin nie keje buat lebih kurang dan penting2 jek.. cuma tuala tangan aku tuh masih tak jumpa lagi.. nampak SV tadi lupa pulak nak tanya.. emmm takleh jadi nie esok kena p cari..

Sambil jalan kaki tadi.. sambil layan ipod kat telinga.. layan lagu-lagu fav aku yg sebanyak 99 tuh.. Aku duk fikir-fikir gak.. Apa sebenarnya yang aku nak dalam hidup aku.. Macam-macam kalau kita tanya orang.. Ada orang nak bahagia.. nak gembira.. nak byk duit.. nak jadi kaya raya.. nak hidup senang.. nak ada gaji tinggi.. nak itu ini.. So aku camna? termasuk dalam semua kategori itu ke?

Aku fikir-fikir hidup sederhana adalah lebih senang.. Kaya sangat susah gak.. karang makin tak senang.. susah sangat pun tak best.. duk fikir duit hari-hari.. Sederhana atau keseimbangan itu selalu jadi idaman manusia.. tapi kadang-kadang fikir sederhana tapi banyak duit pun afdal gak kan.. agak2 nak beli apa yang nak anytime jek.. itu kalau kita tengok bab duit atau harta benda.. tapi dalam kehidupan bukan itu jek yang perlu kita kisahkan..

Cinta juga salah satu perkara yang menjadi persoalan dalam hidup.. Ini pun kadang-kadang aku fikir gak.. Bukanlah kata cinta yang ada tak best.. Life masih cam dulu.. rasa cinta masih kekal.. masih ada InsyAllah.. harapnya berkekalan hingga ke akhir hayat.. tapi kadang-kadang terfikir juga.. kenapa kadangkala kita rasa tak puas dengan cinta yang ada.. hingga ada yang sanggup ada 'affair' mencari cinta luar.. atau mencari 'cinta tambahan' atau mencari 'cinta kawan-kawan'.

Aku banyak tau kisah affair begini sebenarnya.. Dulu aku rajin chat.. so selalu gak jumpa pelbagai jenis lelaki yang ada affair.. Satu demi satu kisah mereka aku tahu.. Sambil tuh aku pernah tanya juga mengapa semua itu bermula.. so satu persatu juga kisah yang aku kutip.. nak cerita di sini nantilah.. Bila ada masa nanti..

Aku jenis mempunyai fikiran terbuka sebenarnya.. Aku bukan jenis suka terus hukum atau jatuh prasangka buruk pada tindakan jahat seseorang.. aku jenis suka menilai dan mendengar dari situ baru aku analisa dan buat kesimpulan apa yang aku tahu.. aku faham.. dan aku rasa..

Hidup manusia nie komplek kan.. Semua yang terjadi itu ada sebabnya.. Baik buruk.. suka duka semua itu bersebab.. yang bezakan adalah akal fikiran perasaan semasa kita putuskan nak lakukan tindakan itu..

Nantilah bab nie aku cite masa lain.. pernah terfikir nak kongsi.. cuma kdg2 aku takut disalah erti pulak.. yelah kan hati n fikiran manusia bukannya sama.. Udahlah.. nak cite pasal monday blues udah jadi benda lain lak hehehehe ;)

Hari isnin memang hari yang boring jek.. mood nak mula keje amatlah perlahan.. chaiyok22... jangan nak berangan dan layan perasaan jek nie.. hahahaha

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...