Thursday 23 February 2012

Lusa aku pulang.. InsyAllah..

Salam Tengahari Khamis..

Alhamdullilah hari ini.. Akhirnya aku terima e-tiket yang aku nanti2kan untuk penerbangan pulang ke tanahair.. itupun setelah satu email yg berbaur 'ugutan' hahaha.. yang aku hantar dengan perkataan 'Jika sehingga esok iaitu 24hb feb2012 saya masih tidak menerima tiket berkenaan, saya akan menangguhkan penerbangan pulang ke minggu hadapan' .. Ayat skema dan sebenarnya ayat begang sangat2... dari hari isnin aku hantar email confirmation tiket.. baru hari nie tiket nak dapat... Geram juga sebenarnya.. Bila orang sibuk dengan kerja kat sini.. belum ready nak balik.. email diorg hantar sibuk tanya tarikh nak balik... Bila orang dah set mind nak balik.. minta tiket dah 2 bln tau.. akhirnya.. lagi 2 hari nak balik.. baru tiket confirm.. Cabaran... Malas nak marah2 orang sebenarnya.. sebab itu aku lebih suka hantar email sahaja.. malas nak call.. kalau call karang.. aku takut nada suara aku dah jadi marah2 sampai keluar berbaur arahan pulak..

Apa pun Alhamdullilah.. dah settle satu isu.. Balik sampai Ahad.. lapor diri hari Isnin.. dan aku terus bekerja dan tak cuti.. Mean dalam keadaan jetlag.. letih.. dan sekarang nie pun aku bukan sihat sangat pun. batuk.. selsema.. dan nak demam.. semua all in one.. Harap badan aku dapat bertahan dengan perjalanan flight selama 13jam.. InsyAllah..

Hari ini hampir semua kertas2 penting di pejabat aku bawak balik.. cuma alat tulis sahaja yang aku tinggalkan.. laci so far semua kosong dah.. InsyAllah.. Bulan 7 atau 8 nie datang balik.. Doakan semua urusan aku itu dipermudahkan dan seperti yang aku mahukan.. tapi perancangan Allah s.w.t kita tidak tahu.. Yang penting usaha dan jgn putus asa..

Tinggal esok sahaja lagi hari untuk aku habiskan di CIS.. Aku masih ke department seperti biasa.. selesaikan urusan2 yang masih berbaki.. tapi dah 2 3 hari nie aku stop buat analysis.. data2 pun semua dah back-up.. malas nak start analysis baru nanti kena backup semula.. so for now aku stop dulu dan akan sambung semula nanti bila sampai Malaysia nanti..

InsyAllah.. mungkin jika sempat esok aku akan update blog ini lagi buat kali terakhir sebelum aku berangkat pulang pada hari sabtu ini.. Jika tidak... Doakan perjalanan kami selamat tiba ke tanahair.. InsyAllah..

Antara menu-menu terakhir yang aku masak di rumah minggu ini..
Lauk semua jenis simple jek..

5 comments:

marinahunny said...

Apsal sy plak yg rs sedih ni..huhuhuhu...

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Marina

Jgn sedih2 ye..
Tuan punya badan belum nak sedih lagik.. maybe sebab tahu akan datang balik ke sini untuk urusan terakhir.. mungkin ketika itu rasa lebih sedih kot ;)

ku-cit said...

selamat kembali ke tanah air dan selamat melapor diri....

Kaktiny said...

sampai nanti sms aku eh.. tukar no phone nanti jgn lupa bg kt aku!..

windu kt hang..

hug hug hug..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

Terima kasih dik ;)

Tiny

InsyAllah.. nnti aku sms bila dapat no baru ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...