Friday 10 February 2012

Kembara yang perlu dirancang dalam masa terdekat

Salam Khamis

Hari ini kelas yang sepatutnya aku handle pada pkl 12 tengahari dibatalkan kerana bangunan kelas tuh terbakar lewat petang hari selasa.. Petang selasa tuh dlm pkl 3lebih aku dan Nuch siap pergi kelas tuh untuk testing video dan audio dari notebook aku untuk pengajaran tengahari nie.. Awal pagi rabu.. bila terjaga dari tidur pada pukul 4 pagi aku perasan ada text dari Universiti yang memaklumkan semua kelas di bangunan berkenaan dibatalkan kerana berlaku kebakaran. Terkejut kejap bila uni boleh sms semua student pasal nie.. baguskan sistem nie.. hehehe ;)

Terkejut sebab ingat kebakaran kecil jek.. bila dengar berita pagi tuh.. serius dan jalan di tepi bangunan itu ditutup dan bangunan itu terbakar teruk.. yang terbakar adalah makmal kimia.. dan api adalah marak sebab boleh nampak 1 baris tingkap yang hitam dan pecah terbakar.. kata kawan aku yang duduk level makmal tuh tapi bilik lain.. kemungkinan bangunan tuh akan ditutup berbulan2 gak sebab dalam proses siasat.. kesianlah siapa yang perlu buat experimen dalam lab tuh.. terpaksa tunggu lab dibuka dan kena beli balik semua brg2 nak buat experimen..

Alhamdullilah juga document evaluation studies berjalan dengan baik pagi rabu tuh.. sampai agak lewat sikit sebab kan jalan ditutup dan aku habis kerja pkl 9.30.. kelas pkl 10.00 kelam kabut gak.. so far dapat dalam 47 org tapi 46 org jek yg jawab... oklah total dalam 83 org.. tak sampai 100 pun sebab kelas tuh yg dtg pun 60lebih jek.. apa pun syukur Alhamdullilah.. esok aku nak run analisis..

Sejak semalam aku dapat berita yang kawan baik aku dari jepun nak datang awal bulan 3 nie.. Terkejut juga sebab terdekat sangat.. bincang2 dengan Nuch.. minta dia postpone sebab aku baru sampai mesia 2 minggu sahaja sebelum dia sampai.. tapi email dia hari nie beritahu kami yang dia agak sibuk bln 3.. dengan conference, graduation dan mula kerja hujung bulan 3.. so nak tak nak terpaksa aku terutamanya.. cari jalan camna nak travel ke Thailand dalam masa tu.. Nak pergi takde masalah sebab aku boleh fly pada hari sabtu.. tapi nak balik ada problem sebab flight takde pada hari ahad n isnin yang ada hanya hari selasa.. tapi aku kena balik lewat2 pun isnin pagi tuh.. sampai KL petang.. Nuch pulak nak kena balik ke Uni tempat dia mengajar pulak hari isnin tuh.. kami semua akan bermalam di rumah mak Nuch yang terletak sejam lebih dari tempat Nuch mengajar..

Aku sendiri pun sebenarnya tak tahu lagi jadual kerja aku camna.. tapi aku memang kena turun ke Thailand waktu ini.. sebab aku tak tahu bila masa lagi aku akan dapat jumpa kawan baik aku tuh.. Kalau nak jumpa pun maybe kalau aku ke jepun.. atau tunggu pulak dia datang KL.. tapi Nuch dah merayu pada aku untuk turun ke Thailand masa tuh.. sebab tentu seronok kami bertiga dapat bersama semula selepas tak jumpa hampir 2 tahun.. dia balik tahun 2010 bulan feb..

Aku dah survey semua flight tiket.. pergi takde masalah.. tapi balik aku terpaksa ikut route ke bangkok dan ambil flight balik kl.. plan asal nak naik train.. tapi masalahnya.. aku takut lewat sangat sampai KL sebab kalau boleh aku nak sampai awal sebab selasa nak kerja.. Banyak benda nak consider.. ikut hati memang nak book terus jek tiket hari nie.. tapi kepala tengah serabut nie.. tgklah esok bila tenang2 sikit maybe aku fikir balik cara yang terbaik.. terfikir juga nak masuk thailand dengan driving kereta.. tapi itu plan terakhir aku dan nyatanya bukan aku drive hahaha.. kena angkut pakwe ikut sekali..

Kawan aku tuh dah confirm flight tiket dia pun.. dah email kat kami... tadi kami skype sekejap bincang pasal travelling nie.. dan Nuch pun dah tanya aku mana nak pergi masa hari tuh.. teruja giler.. belum balik mesia lagik dan plan travelling hahaha... nak buat camna... dah alang2 kawan jepun aku tuh datang.. aku kenalah turun Thailand.. nanti kalau dia turun KL pulak.. Nuch pulak akan turun KL.. dan dia memang akan dtg KL juga dalam bln 4 atau 5 sebab ada 2 kotak brg2 dia yg tumpang brg2 aku nanti...

Tak sabarnya nak jumpa kawan2 baik nie.. walaupun jumpa di negara ini.. tapi bila pulang ke negara masing-masing.. kami masih dapat berkawan dan terus berhubung hingga bila-bila.. Aku harap persahabatan nie kekal sampai mati.. sampai ke anak cucu sekali pun.. sebab bukan sedikit masa yang pernah kami habiskan bersama.. dengan K selama setahun dan Nuch selama 4 tahun lebih.. mereka semua adalah sebahagian daripada perjalanan hidup aku di sini.. bersama mereka aku lalui pengalaman dan mengutip ilmu.. terutama Nuch.. dia banyak tolong aku sebenarnya.. malah masa handle kelas untuk studies aku baru2 nie.. dia yang temankan aku dan tolong aku kutip kertas.. bg kertas.. kalau aku sorg2 tuh sesak juga nak handle..

Apa pun.. I'm looking forward for the trip... terutama sebab aku akan dapat jumpa keluarga Nuch.. dan juga K akan bawak mak dia sekali untuk trip ke Thailand.. nanti bila Nuch atau K datang KL aku akan bawa mereka juga jumpa mak dan ayah aku nanti... InsyAllah..

Balik mesia pun tinggal kurang dari 3 minggu.. tapi bebanan kerja makin banyak pulak sekarang nie..

2 comments:

julietchun said...

weH! dah nak balik sini ke? sori lama tak ziarah. ok2,apa2 nanti roger. kta pekena nasik lemak antarabangsa.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

InsyAllah... nanti aku bgtau

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...