Wednesday 29 February 2012

Bersiaran langsung dari tanahair

Salam Petang Rabu..

Alhamdullilah.. Perjalanan pulang ke tanahair berjalan dengan lancar dan kami sampai dengan selamat.. Flight landing pada pkl 6.05ptg lebih awal dari yang dijangkakan.. Kami keluar ke arrival hall menghampiri pukul 7ptg.. biasalah.. lepas landing nak singgah tukar duitlah.. pergi toiletlah.. tggu pakwe beli brglah.. ambik baggage lagik..

Bila keluar tak se sorang pun muka yang aku kenal.. hahahha sebabnya org yg jemput pun tak sampai lagi.. dalam 5min tak lama tuh Mak aku pun sampai.. Kawan aku yang sepatutnya kami jumpa pun tak sampai-sampai.. akhirnya kami jumpa kat stesen minyak petronas.. lagik aku rasa leceh nak jumpa kat airport sebab nak tggu diorg p cari parking lah.. adik aku parking kejap kat drop zone pun kena halau ngan polis trafik hehehehe..

Akhirnya.. jumpa juga kawan baik aku A.. Dia pulang pada hujung bulan 11 tahun lepas.. kiranya sudah hampir 3 bulan dia pulang.. lepas itu aku menyusul.. tidak lama lagik.. dalam 3 4 bulan pula sorang lagik adik A akan pulang pulak.. Malam itu aku tido di rumah mak.. kemudian pukul 7.30 pagi isnin, aku bertolak dari kampung ke tempat kerja.. Lapor diri dan mula bekerja.. Kiranya aku tak cuti.. seperti mana aku beritahu dulu.. Hari ini dah 3 hari aku masuk kerja.. ;)

Hari pertama iaitu hari isnin.. aku masih jetlag... keluar dari kereta aku rasa terhuyung hayang sebab malam itu aku hanya tido 2jam sahaja.. sebabnya pakwe terjaga pkl 3.00pagi dan sibuk mengunyah makanan dalam bilik.. habis semua kerepek kentang 'walkers' yang aku beli dia habiskan.. tuan yang beli pun merasa lah sekeping jek... lepas itu aku terpaksa bangun dan terus masak untuk dia makan.. lepas itu aku dah tak boleh nak tido.. Selepas lapor diri.. jumpa dekan.. jumpa kawan-kawan.. petang kawan baik aku M hantar aku balik rumah.. malam aku keletihan dek aku hanya tido 2 jam.. tido dalam flight sebelum tuh bukan lena mana.. tido duduk kan.. dgn panas lagik.. kaki cramp gik.. bygkan 13jam flight.. huhuhu

Hari ini aku dapat berita permohonan M untuk sambung selesaikan pengajian dengan cuti bergaji penuh diluluskan... Alhamdullilah untuk dia.. dan dia akan berangkat ke New Zealand dalam 2 minggu lagi.. Sedih sudah tentu sebab aku baru sahaja lapor diri untuk bertugas.. dia dah nak pergi.. tapi pada aku sebenarnya 6 bulan itu tak lama mana.. takpelah lagi pun aku ada 4 bulan untuk siapkan thesis aku.. sebelum G datang ke KL pada bulan 6 ini.. dan bila dia balik nanti.. kemungkinan besar aku pula akan terbang balik ke UK untuk urusan viva dan correction... Setidak-tidaknya.. aku dan M dapatlah berjumpa sebelum dia terbang semula ke NZ

Aku masih belum pulang ke rumah mertua.. Pakwe dah mula bising2 dengan aku sebab tak dapat cuti.. so weekend nie memang penuh.. apatah lagik.. A tadi pun call nak ajak datang rumah mggu depan.. M pun ajak datang rumah sabtu nie.. weekend memang susah sikit.. sebab itu waktu untuk aku spend balik kg.. Weekend depan pulak aku akan terbang ke Thailand.. cuti dah apply pun hari ini.. kalau tak lulus juga tak tahulah aku.. aku cuti juga tak kira..

Mulanya ramai juga rakan-rakan baik yang macam berminat nak ikut aku ke Thailand sebab aku pernah plan nak buat trip menaiki kereta ke sana.. tapi memandangkan aku ke sana atas urusan peribadi dan berjumpa dengan Nuch dan K yg dtg dari Jepun.. aku rasa macam susah pula nanti.. Sudahlah aku menumpang di rumah mak Nuch.. kesian pulak nanti kalau ramai sangat yang ikut.. Takpelah aku rasa trip dengan kawan-kawan lain tuh aku hold dulu.. Lagi pun diorg tak confirm lagi.. Aku ye plan memang dah set sebab tiket dah beli pun..

Kerja buat masa nie.. Aku belum punya kelas.. hahaha... sebabnya Ketua Jabatan pun aku tak jumpa lagik sampai hari ini.. Timbalan Dekan Akademik pun tak jumpa-jumpa lagik.. walaupun dia jiran rumah sebelah aku jek.. hahahaha... tau dia ada rumah.. tapi dah balik rumah masing2 buat hal masing2.. lagi pun aku pening kepala nak settle kan urusan rumah.. banyak benda dalam rumah tuh nak kena kemas.. rumah dah tinggal 5 tahun kan.. walaupun mak ayah aku datang sekali sekala bersihkan.. tapi memang kena bersihkan all out juga.. Org tua aku hanya mampu bersihkan termampu dia.. so sekarang nie aku dah balik.. maknanya tanggungjawab aku pulak nak selesaikan.. belum settle lagi sebenarnya.. Alhamdullilah.. Jetlag aku tak layan sangat.. maybe sebab aku ada byk urusan nak buat..

Sampai sini sahaja dulu.. Takde banyak benda nak report hahaha.. memang walaupun aku dah resign jadi tukang cuci.. 2 3 minggu nie aku jadi juga tukang cuci di rumah sendiri.. :)

Menunggu flight dari Scotland ke London
25hb Feb 2012 pkl 4.30ptg

7 comments:

ku-cit said...

bestnya baru balik dah nak fly lagi kn...kalo tak dpt cuti gak, amik mc jela...ehehehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

Hahahaha idea bernas.. kalau tak bg mmg melampau ler sebab akak balik pun xcuti lg nie.. klu xfaham2 gak xtaulah

marinahunny said...

Selamat kembali....

Zainur said...

weee dah mula bersiaran dari Malaysia...mesti sibuk nak settle itu ini...semoga dipermudahkan segala urusan...aamiin

julietchun said...

dah boleh tukar nama blog dah ni,hahahahaha

is150 said...

selamat kembali...

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Marina

Alhamdullilah.. ;)

Zainur

Aminn.. InsyAllah

Juliet

Dah tukar sikit... sikit jek hahaha..

Iskandar

Terima kasih

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...