Tuesday 6 March 2012

Kelas yang pertama untuk tahun 2012

Salam Petang Selasa

Alhamdullilah aku mula beri kuliah pada hari ini.. Walaupun selama 5 tahun aku tidak mengajar di tanahair.. tapi sepanjang aku berada di bumi Scotland aku masih juga mengajar kelas-kelas undergraduate dan juga kelas bahasa melayu untuk anak-anak malaysia di sana.. Cuma bezanya mengajar dalam kuliah dalam bahasa melayu itu agak lama tidak aku lakukan.. tapi so far so good.. Tidak seperti pengalaman aku mengajar masa baru pulang buat Master dulu.. cakap melayu pun ada slang2 english.. Kelas hari ini not bad.. mungkin sebab aku sering mengajar bahasa melayu di sekolah malaysia.. dan kebanyakan entri blog juga aku tulis dalam bahasa melayu..

Cuti untuk minggu depan Alhamdullilah dah diluluskan.. So this weekend I'm flying to Thailand.. Macam tak percaya jek hahahaha... baru jek seminggu lepas fly dari London.. This weekend dah travel.. kawan-kawan aku pun macam tak percaya aku dah sibuk nak p berjalan.. sebenarnya lebih nak jumpa sahabat lama.. kalau ikutkan sebenarnya aku ada plan lain nak buat.. tapi plan itu datang kemudian selepas aku dah plan travel nie.. Pulak tuh kawan baik aku nak fly balik ke NZ jumaat depan.. Memang aku dah tak jumpa dia selepas aku cuti minggu depan.. Hari ini InsyAllah aku akan dinner kat rumah dia.. I still have until Friday dengan dia.. selalunya pun memang lepak bilik dia jek.. lepas nie I'll be on my own again.. That life..

Dulu I'm looking forward going home because excited to see her after not seeing her for 5 years.. tapi jodoh kami Allah hanya benarkan untuk bertemu selama 3 mggu sahaja.. Redha.. Sedih pun terasa.. tapi aku kena faham.. dia ada misi yang perlu diselesaikan di sana.. seperti mana misi aku juga yang perlu dibuat dalam masa 4 bulan ini..

Pulang ini ada yang gembira.. ada yang sedih.. masih ramai lagi kawan-kawan yang aku belum jumpa.. Belum ada peluang nak lepak2 sangat sebab aku banyak urusan keluarga.. kerja dan study yang perlu diuruskan.. So for friends.. all of you just got to wait.. InsyAllah.. ada masa kita jumpa ;)

Masih maintain kasut lama
Tak berjaket lagi..
tapi masih selesa berjalan kaki macam dulu-dulu..
walaupun panas silau.. tahan kan jelah ;)
That me and M..
After this she will be gone for 6 months..
:(

5 comments:

Acik Erna said...

assalam ina..tak mau tukar ntajuk blog ke..he he
selamat kembali ketanah air..dan selamat menjalankan tugas..

Kaktiny said...

ye ye ye.. setuju ngan kak erna..
tukar tajuk blog ~ "DIARI TUKANG BAGI SYARAHAN!"

kehkehkeh...

... takpe, aku redha and reserve masa utk jumpa ko.. aku tau ko super busy... settle kan yg patut2 dulu yer.. hihihhiii..

ku-cit said...

wah dah tajuk blog sudah tukar...dah tade lagi tukang cuci la...

kueh bakar said...

sudah tukar!ahaks.

aku ada hutang top up kak.

bangi kotor.keh keh.bangi kena cari tukang cuci yang dedikasi.

selamat mengajar.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kak Erna

Ok kak dah tukar nama pun hehehe ;)

Tiny

InsyAllah.. bg aku settle down dulu k.. nanti ada masa kita lepak ;)
tukang bg syarahan tuh mcm grand jek.. tukang padam papan putih cute sikit

Ku-cit

Dah tukar.. tukang cuci buat gak tapi terhad hahhaha

Kueh bakar

elok sangat sebab hari ini akak nak p topup kredit.. xpelah nnti akak bg no tepon.. nanti bg email ok..

Bangi tuh akak ada kawan yg juga profesional cleaner gak.. nanti akak request dia buka cawangan hahahaha ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...