Friday 3 February 2012

Diari tukang cuci.. dimana pengakhirnya?

Salam Petang Khamis..

Alhamdullilah kita masih sihat untuk meneruskan kerja-kerja dan rutin harian...

Minggu ini adalah minggu sibuk aku... tapi minggu depan aku lebih-lebih sibuk.. bermula hari isnin menyediakan analisis untuk G.. Selasa sibuk buat analisa frekuensi untuk komedi ralat.. rabu pergi kelas TextLab lepas kelas sambung buat review social networking dan hari ini pula.. buat questionnaire untuk experiment mggu depan dan print semua dokumen domain computer science... dan esok proses untuk fotostat dan sediakan semua bahan2 untuk soal jawab..

Minggu depan G ke India selama seminggu.. dan semua kelas dia dari hari isnin-jumaat aku perlu cover... Aihhh.. itu tak termasuk kelas sendiri yang perlu aku masuk pulak hari rabu.. Isnin dan rabu kena run experiment dalam 2 kelas G.. 2 hari lagi.. khamis jumaat untuk handle kelas dia pulak.. memanglah dekat2 nak balik nie.. angin kena ngajar dah datang balik.. sekarang nie kerja2 aku banyak handle student jek... Aku harap experiment minggu depan berjalan dengan lancar dan siap sahaja experiment nanti.. boleh aku analisa data sebelum balik mesia.. dan run 1 lagi big experiment secara online dari sana..

Sejak beberapa hari ini.. selepas agenda kawan thai aku tuh shopping sakan.. dress dan kosmetik.. minggu ini dia pulun beli perfume pulak hahahah.. Hari ini sahaja aku dah sembur 4 jenis perfume berlainan brand hasil belian dia sekejap tadi.. melayanlah kerenah dia sebelum dia balik lagik 2 minggu nie.. lepas tuh aku pasti rindukan dia.. Syukur juga aku balik tak lama lepas dia balik.. tapi mungkin juga aku ok jek.. sebab aku dah terbiasa ditinggalkan buat sementara waktu... dan lebih seronok.. bila orang yang tinggalkan aku itu rindukan aku hahahaha.... ini yang selalu aku dapatlah.. tuan punya badan steady jek... ahaks..

Kalau tanya aku bersedia ke nak balik?? jawab aku TAKKK!! hahahaha.. sebabnya masih ada banyak kerja2 study dan analisis yang perlu aku buat.. cumanya aku harap semangat dan motivasi untuk aku sambung kerja2 ini masih berterusan.. dan aku juga tak pasti apa nasib blog ini nanti bila aku balik... tengah fikir nak teruskan atau nak hentikan jek hahaha.. sebab dah nak letak jawatan sebagai tukang cuci kan..

Dulu asal usul blog ini aku buat sebab ingat nak buat sesi luah perasaan tentang kerja tukang cuci yang aku buat.. tapi sejak kebelakangan nie.. aku rasa aku ye story dah berubah banyak masuk bab study dah hahaha... kisah TCC tuh adalah seperenggan jek.. memanglah tak sesuai dah nak guna nama TCC nie.. kena pakai nama x-TCC kot.. akan difikir2kan nanti camna...

Aku takut nanti lepas sesi luah pasal study.. aku akan buat pulak sesi luah pasal kerja hahahaha .. sebab kat sini aku boleh cerita apa sahaja asalkan aku rasa sesuai dengan tajuk.. Kerja kalau kerja hakiki sekadar mengajar sahaja.. aku takde masalah langsung.. sebab itu minat aku.. aku tak pernah rasa susah mengajar... sejak mula masuk bidang ini.. aku memang tak pernah nak tukar kerja lain.. terbiasa dari zaman sekolah menengah lagi aku dah selalu sangat mengajar kawan2 sekampung.. lepas uni.. terus masuk mengajar di kolej.. dan kini.. bila mengajar diperingkat universiti.. pada aku cabarannya adalah ilmu yang perlu diajar.. yang cuma aku agak kurang gemar nak buat adalah kerja2 pengurusan.. meeting sana sini.. handle function.. handle seminar.. buat modul.. harapnya dalam masa terdekat.. tidak dilantik untuk sebarang jawatan di jabatan... aku mahu rehat.. hahaha... dan kalau kekal sebagai staff biasa aku sudah happy.. yang penting gaji naik dan kerja aku tak stress.. tapi.. itu semua tak tahu lagik.. tunggu balik nie sudah tentu melambak schedule kerja yang menunggu... buat research aku masih enjoy sebab currently aku dah ada 2 3 research yang nak run dalam kepala.. dan antaranya projek textual analysis berasaskan buku2 di tanahair.. Masih belum tahu sejauhmana ada org buat research pasal ini atau tidak... so far google dalam jurnal2 antarabangsa tak jumpa lagik... kalau takde.. mean aku bakal run projek nie satu2nya kat mesia.. hahaha berangan.. buat analisis buku2 tulisan shakespeare inspire me to do the same :)

Oklah aku nak berhenti solat maghrib dan nak balik untuk baca yassin pulak.. Malam jumaat kan.. Antara azam tahun baru nie.. cuba nak khatamkan Al-Quran sebelum balik mesia nie.. dan cuba juga sehari membaca Al-Quran walaupun hanya satu muka surat... Kalau aku mampu membaca jurnal sampai banyak muka surat sehari.. kenapa pula tak boleh nak baca Quran walaupun hanya satu muka surat kan...

Mencari ilmu dunia bukan sekadar untuk kebaikan di dunia tetapi untuk kita muhasabah diri tentang dunia akhirat juga.. InsyAllah..

7 comments:

~mrs azmi~ said...

ala janganla berenti kak.... x-TCC pun bolehlahhhh

Kaktiny said...

yea yea.. dh nak balik..

nanti jadi mini-supervisor aku eh.. ajarkan aku buat journal / artikel + thesis yg aku kena tulis nanti.. hehehe...

sayang ko.. rindu ko.. tak sabar nk jumpa ko.. (sambil belek2 list menu tgk apa yg perlu ditokok tambah.. hahahaha..)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mrs Azmi

hehehe.. mungkin tukar tajuk ler kot.. sbb tajuk skrg dah xsesuai..

Tiny

Ajar ko? bukan ko dah terer ke hehehe...

InsyAllah dear.. dekat2 nak balik nanti aku sms ;)

kueh bakar said...

x-tcc

ok la tu sis.bagi lagi nama lain..aku vote mana yg best..haha

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

kueh

nak undi ke?? hahaha.. rasanya maintain kot hahaha.. kekal cute forever ;)

ku-cit said...

tak kisahla nak tukar nama apa pon... janji masih menulis lg kat blog k..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

ku-cit

kena janji ke hehehe.. will try to cope dgn keje yg pastinya bz nanti ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...