Wednesday 1 February 2012

Bila ada yang minta aku update blog..

Salam Malam Selasa

Alhamdullilah dah nak masuk awal bulan 2.. bermakna dah sebulan kita di tahun 2012.. Masa berlalu dengan cepat sekali... Rasa macam baru jek sambut tahun baru ahaks... tapi kini semua tuh dah berlalu.. lagik seminggu juga nak sampai ke hari Valentine.. tapi macam biasalah sebelum ini.. aku memang tak pernah celebrate.. cuma pastinya pada hari tersebut nanti.. iaitu 2 minggu dari sekarang.. sahabat baik aku akan pulang ke Thailand pada hari itu.. Sedihnya.. dan InsyAllah.. dalam masa lebih kurang 2 minggu dari itu (kalau tiket dah confirm) aku pula akan menyusul pulang ke tanah melayu..


Sebenarnya dari petang tadi dah taip 1 entri nak update.. Hari ini aku ye schedule kerja adalah menyiapkan assignment 'to do list' tentang play comedy of errors..  tengahari tadi aku sibuk analisis data dan melihat perkataan yang kerap digunakan.. dan pelbagai lagi perkataan yang unik dalam analisis tersebut.. bab yang ini nanti akan aku huraikan bila aku ada masa nak sambung entri itu.. Buat masa nie aku nak merapu sekejap.. hahahaha... ini pun entri ditulis sebab si 'kueh' dah bising kenapa aku tak update entri...

Hahahaha.. ko buat lawak ler kueh.. So untuk memenuhi harapan dan impian mu hehehe.. maka akak updatelah entri ini..

Cuaca waktu ini dijangkakan.. terus berada dalam takat beku untuk beberapa minggu ini.. dah masuk minggu ini juga dah 2 minggu aku pakai terma.. setiap hari bila check suhu.. mesti 0, 1, 2 atau kadang2 -1.. melihatkan cuaca camtu.. terutama pagi hari yang aku perlu keluuar seawal pkl 5.45pg.. kenalah pakai... bila berjalan kaki ke security house nak ambil kunci.. memang mengigil sejuklah..

Hari ini juga dah terima surat dari tempat kerja yang menerima surat berhenti kerja.. mean.. aku akan berhenti kerja dihujung bulan 2 ini.. ada 6 hari cuti yang perlu diambil.. dan 2 hari dah ambil tapi lagi 4 hari belum isi borang lagi.. Kerja macam biasa rutin masih kena cover department HR.. Aku dan Janice masih on team setiap hari.. take turn uruskan HR tuh.. so far not bad.. cuma aku tak leh bayangkan camna diorg nak work out cover bila aku dah takde.. they really short of staff right now.. dulu aku selalu jek tolong diorg cover.. always say yes.. jarang sangat aku tolak.. dan pastinya aku sendiri pun akan rindukan rutin exercise aku nie setiap hari.. exercise seawal pkl 6.20pagi selama 5 hari bekerja..


Semua orang tanya aku.. Adakah aku akan rindukan Scotland? Sudah tentulah.. Sejarah kehidupan dan hidup sebagai perantau ke bumi ini bukan sedikit jangka masanya.. terlalu lama.. Kehidupan di sini sudah terlalu sebati dengan hidup aku.. walaupun stress dan penat dengan study Phd nie.. tapi Alhamdullilah.. hidup aku rasa tenang dan aman.. walaupun berjauhan dari keluarga.. rakan2 dan rutin tanggungjawab kerja di tanahair.. tapi itu semua aku ambil sebagai dugaan dan cabaran..Memang realiti sebenar adalah di tanah melayu.. tapi realiti juga berpijak di bumi ini juga.. kedua-duanya punya matlamat dan tanggungjawab..

Walau apa pun.. I'll be back to Scotland 2 times in the next future.. InsyAllah.. for Viva and for graduation.. InsyAllah harapnya nanti ada rezeki untuk itu semua.. terutama paling utama viva tuhlah.. yang aku jangkakan pada bln 7 atau 8 nanti..Doakan untuk aku..

Ok.. nak masuk tido.. badan dah mula rasa nak demam dam muka dah mula berbahang.. inilah masalah aku bila musim sejuk nie.. badan mudah jadi panas berbahang terutama di bahagian muka.. terpaksa pulak basuh muka dengan air sejuk..

Doakan semoga semua urusan kita nanti dipermudahkan hendaknya...

p/s Sorry ler kueh akak cuba nak upload gbr tp xleh.. so next time jelah akak letak gbr k

3 comments:

kueh bakar said...

haha.

bukan apa astro tengah ulang-ulang braveheart..tu pasal feelin scotland...hahaha..

ku-cit said...

siap kene mintak update blog lg tu... nanti bila pegi scotland, nak ikotla...ehehehe

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

kueh

aihhh nie sapa yg jiwang nak tinggalkan scotland nie? Akak ke ko nie.. tumpang mood akak ke.. ko ambik akak ye mood ;)

Kucit

Hahaha boleh.. sediakan duit tambang ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...