Thursday 29 December 2011

Cuti.. lama sungguh rasanya..

Salam Malam Rabu

Dah hari rabu.. sebenarnya aku sendiri hampir lupa hari ini hari apa.. Maklumlah dah 2 hari tak keluar rumah.. langsung tak keluar.. selama 2 hari itu dunia aku adalah bilik tidur, dapur dan ruang tamu.. Secara rasminya aku dah 5 hari jadi suri rumah sepenuh masa ahaks.. camnalah kan kalau surirumah sepanjang tahun.. 5 hari duduk rumah dan memasak setiap hari aku pun dah bosan.. Sampai satu tahap dah tak tahu apa nak masak.. mungkin sebab selama ini hari isnin-jumaat aku adalah rutin wajib untuk bersosial dan study di uni.. 5 hari cuti rasa otak dah tepu.. lagipun aku pun tak berapa sihat sangat sejak ahad.. Batuk, selsema, demam dan pening kepala.. Cuaca yang sejuk pun memberikan sebab untuk kesihatan badan turut terganggu..

Sudah 2 hari aktiviti packing barang.. semua buku-buku di ruang tamu dah masuk kotak… hingga saat entri ini ditulis dah 17 kotak yang dipack dan dilabel.. ikutkan masih ada banyak kotak dalam bilik tuh yang dah dipack tetapi belum buat label.. Baju-baju kat bilik pun dah sebahagiannya masuk kotak.. masih ada 1 almari setengah lagi yang belum dikemas.. itu pun perlu dipilih jaket dan baju2 yang perlu dimasukkan.. Bilik study aku pun belum kemas lagi.. bilik itu paling banyak barang.. yang mana separuh adalah barang study (file.. buku) aku.. dan sebahagian lagi adalah brg dia.. yang kebanyakan adalah hardware.. dari pemotong pokok elektrik sampailah gergaji besi.. pening aku tengok.. yang itu aku tak akan pack.. dia punya barang dia sendiri packing….

Selama ini aku sering dengar dari kawan-kawan aku.. lecehnya untuk packing.. kini bila diri sendiri dah buat packing.. what they said really true.. memang bila mula packing jek terus rasa nak demam.. ini kena pada aku semalam.. rasa nak pitam pun ada.. kotak buku ada 4 kotak yang punyalah berat.. aku memang tak larat nak angkat.. Alhamdullilah dah 17 kotak done.. itu yang aku pack semalam dan hari nie.. yang dalam bilik tuh aku rasa lebih 20 kotak yang di pack lama dulu dan belum buat label.. Harapnya bila habis cuti nanti.. dah 50% brg2 kat rumah nie di packing.. Cuma nanti tinggal perabut dan brgan elektrik jek.. Frame2 gbr kat dinding rumah pun nak kena pack.. yelah pack 1 rumah punya brg.. brg kat dapur lagik lah.. Ok.. tak nak fikir dulu..

3 Hari juga aku duk melayan Hindustan.. paling dahsyat hari ahad lepas.. dari cerita Kal Ho Na Ho.. sambung tengok Kuch kuch Hota Hai.. sambung lagik tengok Kabhi Kushi Kabhi Gham.. memang giler lah dari petang melayan movie hindi sampailah pukul 1.30 pagi ahaks.. sebab semua cerita tuh cerita best.. tuh yang sanggup duduk depan  tv.. pastu seharian lah nangis hahahha.. udahlah cerita tuh semua cerita airmata… pulak tuh layan terus kat channel movie.. tak yah sesusah nak pasang DVD.. oh ya DVD pun dah pack masuk kotak dah hari nie ;)

I guess people who die for holiday would happily and willingly to be in my position.. and I who already had enough holiday and enough sleep would happily be busy again and doing the headache and sleepless writing and never end dateline.. Ahaks typical sungguhlah.. Ini namanya dah bosan cuti.. If only I could be at the department.. Esok juga aku pergi…

Got to stop now.. Kepala dah pening nie.. badan pun mula rasa nak demam balik..

4 comments:

Zainur said...

Akak pun dah nak balik yer tak lama lagi...alhamdulillah...tp mesti merindui tempat kita belajar ni kan? susah senang bersama suami dan jauh dari keluarga...all the best kak!

Anonymous said...

kuch2 itu memang gile.kawan aku kak, yang layan punk rock pun terpaku 3 jam depan pc dulu..kehkehkeh.

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Zainur

Thanks yeah.. Tak lama sangat lagi pun.. dah sampai masa untuk balik ;)

Kueh

KKHH tuh mmg klasik.. tapi KBKG lagik syahdu.. Akak tak peliklah klu yg punk rock tuh pun leh jadik lembik tgk hindustan.. sllu yg rock2 nielah hati dia lagik jiwang ;)

Anonymous said...

haaa...

lepas tu terus start motor rxz, pegi library upm cari awek...hahaha.

dilwale le jeyenge la best..tgk kajol menari dalam hujan berbaju puteh dan bertuala...hahaha

kueh

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...