Monday 28 February 2011

Keletihan

Isnin hari ini aku letih sangat.. sejak sabtu dan ahad aku langsung tak berkesempatan berehat.. dengan urusan masyarakat dan majlis maulidurrasul.. membawa kepada keperluan berfikir dan bekerja hampir awal pagi sabtu lepas.. dan lewat petang semalam..

Sejak jumaat lagi.. kedua-dua tandas lelaki dan perempuan.. mula renovate... tangga kembali berabuk.. Jumaat aku dah mula pindahkan barang2 ke stor atas di level 6.. hari ini mula pindahkan lagik.. Bila kena renovate camnie.. yang baiknya sebab keje dah tak banyak sebab hanya tandas disabled jek yang kena bersih.. tapi yang tak best.. masa aku banyak terluang so terpaksalah lepas nie kena fikir2 apa nak buat dalam masa yang banyak tuh.. maybe aku buat deep clean kot.. mean kali nie aku leh tumpukan untuk bersihkan kerusi dan meja dengan lebih terperinci sikit.. semua itu untuk buang masa sementara tunggu masa bekerja habis..

Pagi tadi Sv jumpa aku.. maklumkan sekarang nie pihak pengurusan sudah mula agak ketat dalam mengendalikan kehadiran para pekerja.. dulu kalau datang awal 3 minit.. boleh juga balik awal 3 minit.. now semua itu dah tak ada dah.. datang awal pun.. balik tetap kena tepat pkl 9.30 gak.. kecuali hari isnin yang balik pkl 9.00. Kalau datang lewat seminit.. pun kena beritahu sv dan balik lewat seminit.. emmm leceh betul ler.. udahlah bas selalu lambat nie.. camna?? terfikir nak datang awal pulak.. naik kereta tiap hari? tak tahulah nak cakap.. nasib juga tahun nie dah nak balik.. kalau mereka dah strict pasal masa datang dan balik.. dengan keadaan bas yang selalu lewat nie.. tak boleh nak salahkan bas tuh kan.. tapi yang naik bas nie pun bukan aku sorang.. tapi ramai gak now..

Suhu pagi tadi -2.. sejuk giler.. aku keluar jek rumah badan dah mula mengigil sejuk.. sampai aku terpaksa letak belakang badan ke heater masa baru sampai ke tempat kerja tadi.. belakang badan dah mula rasa semacam.. aku takut asma aku datang menyerang.. aku tahu sebab aku tak cukup rehat 2 hari lepas.. tambah kena sejuk cam pagi tadi.. badan aku terus tak leh nak handle.. tapi lepas mula buat kerja sikit.. badan dah mula rasa panas sikit.. dan ok sikit.. Terfikir gak nak balik rumah rehat jek.. tapi mengenangkan banyak benda yang nak kena settle kat uni.. terpaksa pergi.. paling utama urusan bank.. emmm benci betul lah.. tiap bulan mesti login ke bank islam problem.. tensen betul.. dan tiap kali tuh bila nak transfer jek duit mesti tak boleh.. emmm.. dah penat dah complaint ke bank.. aku pun tak tahu apa masalahnya..

Cam tadi.. login dah ok.. lepas tuh.. browser lak slow giler.. last2 tak keluar apa2.. dapat mesej kata ada error.. tensen ye.. nak settlekan sebelum esok.. tapi entahlah.. tawakal jelah aku dah malas nak fikir... ingat kejap lagi.. aku try semula.. kalau tak.. terpaksalah call balik settlekan benda nie.. bosan betul.. kalau dekat tuh takpe gak.. sabar.. sabar..

Esok another day.. Terasa letih betul ari nie.. buat pertama kalinya tak dapat bawak roti bakar sebab roti dah habis... 2 hari nie sibuk dengan urusan masyakat.. rumah pun kelam kabut sikit.. tapi tetap seronok.. 

2 comments:

julietchun said...

aku memang selalu berurusan dengan bank Islam, dan sangatlah tidak berpuashati dengan perkhidmatan mereka, tapi tak boleh nak cakap apa.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kkwn aku siap tukar akaun ke maybank.. dia punya begang ngan bank islam tahap gaban.. aku jek masih sabar lagik.. cuma sejak bape bln nie.. sistem online banking dia asyik prob jek.. bosan sungguh tiap bulan nak login kena call bank.. sebab diorg sesuka hati blok akaun aku..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...