Tuesday 15 February 2011

Sejuk dan panas pada masa yang sama

Cuaca.. itu adalah topik hangat setiap hari kat sini.. musim sejuk tak lama lagik nak abis.. nak masuk pulak musim bunga.. tapi dah beberapa minggu nie asyik hujan jek.. so sekrang nie kena alert dengan hujan sebab nak kena bawak payung.. sebelum keluar rumah.. memang kena intai ke tingkap dulu.. dah kena byk kali gak.. bila keluar dgn yakin ingat tak hujan.. sampai depan pintu.. hujan lebat hehehe.. terpaksalah jerit suh pakwe bwk turun payung.. hehehe..

Walaupun hujan.. tapi sejuk itu tetap ada.. dah lali dah.. rasa dah kebal dengan sejuk nie... as long as you wear the appropriate jacket.. always have the wool gloves in yur pocket.. wearing the skraf around yur neck.. then you're done.. leh lah jalan dengan penuh keyakinan dalam menahan sejuk hehehehe... tapi kalau memang tak pernah rasa.. memang boleh demam kalau rasa sejuk tuh kat sini.. jangan kata org mesia... org yang duduk belah2 south dari tempat aku nie.. naik jek north.. semua pakat kata sejuk.. tapi org2 kat sini kalau turun south cam p piknik hehehehe... tak pun cam p tepi pantai leh jalan sambil santai sebab dah kebal dengan sejuk diorg..

Kerja masih cam biasa.. cuma pagi tadik kwn aku sound nak turun south next weekend.. aku baru jek apply cuti 4hb mac nie.. so xtau lagik nak join atau tidka trip diorg.. 1 of the thing pun aku nak buat passport.. expired lmbt gik hjg thn nie.. but klu nak travel passport kena valid 6month before expiry.. so memandangkan dah alang2 nak turun sana.. better juga pergi.. and then kali nie trip 4 family.. aku masih belum decided either nak join atau tak kena tanya pakwe dulu.. pastu aku xdapat nak travel lama sebab aku ada kelas.. Ingat 4hb tuh mmg nk turun south pun.. emmm.. masih belum nak putuskan lagik camna.. keje tengah banyak nie..

Ok mau sambung buat keje.. Pesal apa tah hari nie mood aku happy jek hehehe... jalan pun ada gaya mengada-ngada ahaks ;)

1 comment:

julietchun said...

pakwe mesti kata ok tu :D

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...