Wednesday 23 February 2011

Tangga yang mula berabuk

Lama dah tak update sini.. Agak sibuk dengan urusan sikit.. tambah pula mood nak menulis sejak seminggu lepas dah takde sangat.. cuma masuk minggu nie adalah sikit2. itu pun ikut mana yang sempat.. Kalau apa adalam hati aku nie aku leh tulis kat sini.. confrim leh jadi 200 bilangan entri kat sini..

Kerja masih cam biasa.. cuma seminggu nie tangga bahagian leverl 5 dan 6 diorg mula renovate semula.. so sekrang nie tangga berabuk semula.. aku harap by friday nie dah settle ler... tangga level 4 ke bawah diorang dah pasang tikar getah.. dah cantik.. cuma aku belum sempat nak mop jek.. rasa dah 3 mggu juga tak mop tangga.. nak mop mende pun.. mop jek karang penuh dengan bekas tapak kaki.. so better aku tunggu bila diorg settle semua renovation.. then mula mop tangga tuh.. cuma buat masa nie.. aku dah mula vakum tangga tuh jek.. lagik senang.. idaklah nak berdepan dengan habuk yang melayang2.. udahlah aku nie jatuh kategori alergik dengan habuk.. mudah selsema dan batuk..

Tadi masa ke tandas lelaki.. aku tengok.. di singki.. penutup singki hilang.. hari tuh 1 dah takde.. now 1 lagik ilang.. aku pelik.. siapalah yang ambik penutup tuh.. aku rasa kena report nie.. cam something fishy jek.. dulu pernah kes ketiga-tiga berus tandas hilang.. jenuh kena angkut dari bilik stor di basement.. nasiblah ada stok.. now penutup tuh pulak.. kalau nak tahan air dah tak boleh.. aku pelik lah.. apa yang diorang nak buat dengan benda tuh.. Kadang-kadang cam begang gak.. satu lagik.. papan tanda 'cleaning in progress' nie selalu hilang... aku angin betul ler.. tah siapa yang ambik.. ada sekali tuh.. hilang gak.. lepas 2 hari diorg hantar balik.. ari tuh.. hilang gak lagik.. tapi aku ambik level 4 ye papan tanda.. susah betul ler.. kat sini kalau kita buat keje2 pembersihan kena letak papan tanda nie.. kalau tidak dianggap salah tau.. so kalau hilang papan tuh.. aku memang tensen kejap.. sebab kalau kena tgh mop tuh.. org lalu.. jatuh sebab licin.. pastu tengok takde papan tanda tuh.. ko boleh kena saman ok.. ini kes tak leh buat memain.. kat sini diorg very particular bab2 health and safety.. no excuses..

Sekejap masa dah berjalan.. today dah rabu.. lusa dah jumaat.. Semoga dipermudahkan segalanya kan..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...