Friday 11 February 2011

Kamera dah berabuk.. berkemungkinan bateri pun out..

Dah lama sungguh aku gantung kamera aku... rasanya sebulan lebih ada kot.. kalau yang dikira snap shot yang betul2 aku ambik rasanya takde.. kalau ada pun takat ambik gbr orang yang datang rumah.. atau ada majlis2 penting.. tapi kalau snap shot yang biasa aku buat.. scenery.. semuanya dah lama tak buat.. sebabnya.. kan aku berhibernasi kat rumah jek setiap weekend.. kalau ada pun hanya ke rumah kawan2 lepak2.. memang takde bawak kameralah namanya..

Semalam aku sound pakwe.. ajak cuti berjalan2.. dia pun kena ambik cuti awal bln 3 nie kalau tak cuti dia burn (utk keje petang).. dah ambik pun.. so aku cakap.. keje pagi tuh ambik cuti gak lah.. leh pergi jalan2.. test keta hahaha... keta lama dah lama tersadai kat depan umah.. keta baru(takdelah baru pun) jelah duk bawak p sana sini.. Aku cakap nak turun ke belah bawah nak pergi umah sorg kawan nie.. ari tuh diorg tidur umah aku 2 malam.. so nie kira cam kunjungan balas ler.. lepas tuh nak singgah membeli belah sikit.. sebab benda nie mmg ada dalam aku ye list kena beli.. beli pun bukan utk aku.. tapi untuk mak aku... senang kalau dia nak buat dulang hantaran utk adik lelaki aku.. yang memang duk tunggu aku balik.. kalau dia nak kawin pun hahaha... kejam kan.. nak buat camna.. ko kena tunggu lah akak ko balik.. baru leh fikir nak bertunang atau kawin.. Bukan lama pun.. dan adik aku pun bukanlah tua sangat pun masih dalam 20an lagik..

Aku sound juga ngan pakwe.. lama dah aku tak ambil gambar.. ingat weekend nie nak naik ke atas nak snap gambar pergunungan.. tapi asyik musim hujan jek nie.. cam tak best nak jalan-jalan.. sebab kalau cuaca hujan dan malap.. memang tak seronok ambik gbr.. semua gambar gelap dan suram.. tapi kalau time panas dan matahari memancar.. ohh memang bestlah.. tengoklah camna cuaca esok nie.. so far tgk ari nie.. hujan jek..

Aku masih belum apply cuti lagik.. sampai hari tuh SV aku tanya.. dah fikir ke hari apa nak cuti?? hahahaha... dahsyatkan.. sampai nak cuti pun SV kena sound suh gak cuti.. tapi sebenarnya bulan 2 nie memang takde mood nak cuti.. bukan apa.. kalau cuti sure aku bangun lambat punya dan lambat juga ke Uni.. kalau keje tuh.. sah2lah lepas keje aku terus pergi uni.. sebab itu aku malas nak cuti.. tapi dah pakwe pun ambik cuti awal bln 3 ni.. molek sangatlah aku ambik cuti gak time tuh..

Semalam aku kena scrub lantai toilet lelaki... dah lama tak scrub lantai tuh.. bukan apa malas nak angkut buffing machine tuh turun tangga.. entah camna semalam.. diorang teringat lif tersembunyi sama level ngan tangga tuh.. lif tuh kalau nak access kena ada kunci khas.. so senanglah keje aku lepas nie.. kalau nak guna buffing machine.. next time aku cuma perlu gunakan lif tuh jek.. lagik senng tak yah fikir susah2 nak minta tolong orang bawak turun buffing machine tuh.. udahlah berat... bawak turun ok lagik.. nak bawak naik... uihhhh... berat ohhh..

Hari ini pulak kena cover keje member aku kat department HR.. dia mc.. oklah sebab aku dah selalu sangat cover tempat kawan aku tuh.. cuma aku cuak sikit bila cover nie.. kena masuk bilik director HR.. pegawai tuh selalu datang awal.. kadang2 aku tengah nak bersihkan tong sampah kat bilik dia.. masa tuh dia sampai hehehe.. segan giler.. sebab pegawai tuh umurnya aku rasa dalam 50 or 60 kot.. dia pernah duduk kat malaysia dulu masa bapak dia jadi duta kat malaya.. masa tuh kata dia dia masih remaja.. dia ingat gak beberapa tempat yang dia biasa pergi.. ohhh aku pernah sembang dengan dia.. dia bgtau aku.. dia ada kat padang merdeka masa malaya diisytiharkan merdeka.. hehehe... best juga dengar cerita dia masa tuh.. tapi aku tetap gak segan dengan dia.. sebab dia kira cam pegawai tinggi kat tempat keje aku tuh..

Hari nie dah jumaat.. esok cuti sabtu ahad.. rasa cam nak datang uni jek.. nak sambung coding.. tapi rasanya sure aku bgn lewat punya hehehe.. tgklah camna..

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...