Wednesday 2 March 2011

Bukan soal tak percaya.. tapi aku keliru..

Ye kadangkala aku keliru dengan hidup ini.. hahahhaa.. wah ayat.. cam penah dengar jek.. tapi ini bukan soal main-main.. tapi soal serius.. amat serius.. cuma aku masiih tertanya-tanya.. sama ada benar atau tidak.. jika benar.. aku amatlah keliru.. amat-amat keliru..

Banyak persoalan yang 'contradict'.. dari mula aku tahu dan kenal dia ini..  Aku percaya hampir 90% tentang apa yang dia ceritakan.. apatah lagi.. dengan rutin harian dan tindak tanduk dia.. yang aku rasakan tidak bertentang dengan kenyataan sebenar yang dia sampaikan.. tapi beberapa bulan yang lepas.. timbul satu syak wasangka dari aku.. cuma bila aku tanya.. dia tak nak ceritakan sepenuhnya.. banyak disangkal atau didiamkan sahaja..

Cuma aku sekarang ini takut dengan niat buruk orang.. kadang-kadang mulut manis.. belum tentu niatnya semanis mulutnya.. kadang-kadang yang nampak brutal.. jahat itu pula.. yang sebenarnya berhati mulia.. entahlah.. aku tak tahu nak fikir camna.. Selama ini dia berkawan dengan aku ada niat lain ke?? Pelik.. amat pelik.. Apa yang dia mahukan sebenarnya?? Aku keliru.. amat keliru..

Bukan aku tak percaya.. cuma aku keliru sangat.. Kenapa?? Mengapa ia terjadi begitu.. Em... harapnya persoalan dan kebenaran akan terjawab juga.. Better sorry than later..

3 comments:

julietchun said...

hati orang susah nak teka kan.

Kaktiny said...

betul.. hati org susah nk duga..
baik ko hati-hati ye yang..

apapun niat org, lantak dialah.. yg penting, ko buat cam biasa je..
tertaruh syak, nanti berdosa.. tapi jgn sampai tak berwaspada, bimbang terkena..

jgn fikir sangat pasal orang.. ko tu, settlekan study tu.. jgn nak tidoooo je dalam kelas.. kang aku post tongkat kaki 4 bagi kat ko kang!!.. hehehehe..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Juliet

Yup mmg susah nak duga

Tiny

Aku rasa terduduk bila diberikan beberapa fakta yang buatkan aku cukup tersentak.. apatah lagi sekrang nie isu kat sini mmg heboh pasal org2 yg ada niat jahat nie.. sampai ada kes yg diugut tau.. kdg2 berkawan baik.. belum tentu dia baik sentiassa.. aku dah terkena nie terkejut sungguh.. takpelah.. ini masa dia.. aku percaya nanti segala kebenaran akan terserlah juga.. Cuma rasa down kejap bila terkena dengan manusia begini

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...