Saturday 12 November 2011

Bila dah cuti seminggu

Salam Jumaat

Alhamdullilah.. hari ini adalah hari ke 5 aku cuti kerja.. Bosannya sebab dah 5 hari jugak aku bangun lambat hahahaha... yelah dah dulu tiap hari bekerja mesti bgn pkl 5 pagi.. skrg nie takde sapa nak marah kalau bangun lambat.. bgn solat pastu smbg tido sedar2 dah nak pkl 9... huhuhu Al-maklum ler pkl 9 tuh masih suram2 terang jek..

Alhamdullilah juga hari ini aku dapat settlekan urusan council tax.... Syukur sangat aku dapat extention trus smpi bln 4 thn depan.. mean duit yang aku dah bayar tuh akan di bank balik masuk akaun... Syukur sangat.. benda nie jugalah yang merisaukan aku.. Yang paling best.. Ingat dak aku ada cerita pasal pakwe aku tak tahu letak mana dia ye kad visa biometric.. nak dijadikan cerita.. malam tuh aku balik.. Sesi membebel bersambung lagik hahahaha... tengah aku pot pet.. tetiba dia bangun dan masuk bilik study aku..

Tetiba dia jerit dari bilik tuh.. "Ahhhh.... nie dia.. nie apa nie.. macamana ada kat sini". Aku yang kat ruang tamu terpinga-pinga sat.. Pesal pulak pakwe aku sorang nie... Langsung dia datang dekat aku tunjuk dalam purse aku.. Nak tahu apa dia hahahaha... Kad dia ada dalam purse aku tuh.. siap dengan IC sekali... Masa tuh juga aku terkena balik... "Ahhhhh tuhlah bebel lagik kat Abang..." Time tu juga aku terus gelak sakan... Eh serius.. aku sendiri pun tak ingat bila masa aku ambik kad visa dan kad IC tuh... Puas fikir balik.. aku sendiri tak leh nak trace.. maybe juga aku simpan masa lepas buat Passport masa aku turun London ari tuh...

So lepas minta maaf.. dan cium-cium pakwe aku hahahaha.. dah salah kenalah minta maaf.. lebih extra bagi hugs and kisses terus hehehehe... patutnya semalam aku ke pejabat council tapi sebab aku sibuk sangat terus lupa.. So tadi ontway ke Uni aku terus singgah pejabat sementara council.. Syukur.. bagi jek surat exemption dari registry... terus dapat confirmation dapat exemption... Seronok sangat aku dah tak perlu nak fikir pasal council tax nie..

Minggu depan ada seminggu lagi cuti.. Aku dah bosan pulak cuti kerja pagi sebab takde lagi dah pakwe aku nak hantar aku p ofis hahaha.. sekrang nie kena bgn masak sarapan dan p uni naik bas.. jalan kaki lak naik bukit huhuhu mengah... ngada ler tuh kan.. However aku enjoy jelah cuti nie.. tak nak cuti pun memang kena cuti sebab cuti banyak... So next week kena well plan kerja2 aku pulak.. Ada dateline nak htr isnin nie.. tadi petang dah jmpa G... so kerja tuh esok ler kot aku buat hahahaha biasalah last minute punya kerja..

Ok aku nak balik nie.. nak singgah beli barang.. nak jalan2 ronda2 town time gelap cepat nie.. Nak ambik mood happy sikit sebab raa lega kepala sebab 1 urusan utama pasal tax dah selesai...

4 comments:

mashi said...

ni yang rasa nak kawen ni bila dengar cerita orang yang dah kawen...


*malu2 meowwwww...

kueh bakar said...

itu yang best jadi lelaki..we cool..

ahaks.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Mashi

Aminnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnnn akak doa cepat jodoh mu ;)

Kueh

hahaha dia sentiasa macho man.. kalau dunia nie xde pompuan membebel mesti xbest kan kan kan.. hahahhaa.. suara bebelan itu merdu tau..

Itu baru akak bebel ok.. pakwe akak kalau bebel??? hahahaha... lagik panas telinga akak ;)

Zainur said...

akhirnya jumpa jugak...=) tp mmg betul man cool aje...perempuan mesti kuat membebel

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...