Monday, 7 April 2014

Urut yang lebam-lebam..

Salam petang Isnin

Jumaat lepas ada kerja di Jeram... selesai kerja.. terus merayau dan melepak kat Klang... dah lama tak ke Jusco Bukit Raja.. sejak diorg renovate.. dah lama tak ke sana.. sekali pergi.. wahhh lain bangat rupanya kedudukan beberapa buah kedai.. al-maklum dari zaman berdating hujung tahun 90an dah melepak kat situ.. dah banyak sesi midnite cinema yang kami habiskan kat situ.. dulu rajin gak tengok wayang midnite ngan pakwe... skrg nie.. jarang2 dah..

Selesai tuh.. p singgah pulak tesco bukit tinggi.. again.. last time datang pun tengah renovate.. kali nie pun nampak ada perubahan.. walaupun takdelah ketara sangat.. lebih kurang jek cuma kedudukan dan susun atur jek dah lain... yang tak best.. dulu pintu keluar kat depan sebelah ngan pintu masuk.. skrg nie.. nak keluar kena buat u-turn pulak.. uihhh tak mesra alam langsung... rasanya macam dah malas nak ke tesco Klang jek.. baik p Mydin USJ jek.. keluar dari USJ.. boleh terus masuk KESAS dan terus balik kg...

So.. hari sabtu tuh mak sound.. dia nak pergi berurut.. dan sebab dah berapa kali balik kg.. aku selalu tak dapat peluang urut dengan akak yang mak aku recommended sangat2.. dulu urut sekali... memang dia jenis urut kuat.. memang sampai lebam2 ler badan, kaki dan tangan... beberapa kali sebelum tuh berurut juga tapi dengan orang lain.. 2 kali dengan kakak kepada kakak yg mak aku recomended (diorg menuntut ilmu mengurut dari mak yang sama).. macam tak berapa serasi dengan aku.. sebab dia jenis urut perlahan (ahaks).. lepas tuh.. pulak dengan seorang lagi.. dia style urut guna ibu jari jek.. dan kalau dia urut kat tempat tuh 3kali jek.. sakit memang sakit... tapi masalahnya dia tak urut 1 badan.. kena pulak masa tuh kaki aku memang sakit.. tukang urut pulak tak boleh duduk bersila.. dia duduk kat kerusi jek.. so terima jelah cara dia urut yang ala-kadar..

Semalam.. aku dan mak pergi rumah kakak tuh... mula mak yang berurut.. dari pukul 3.. dekat nak 4.30ptg dia selesai urut mak... lepas tuh turn aku.. dekat nak pkl 6.10 baru selesai dia urut aku.. lama ke tak lama?? memang puas hati sungguhlah... bayaran RM30.. tapi dia urut lama.. dia kerjakan kaki kiri dan kanan aku habis-habisan.. termasuklah pinggang aku yang sakit dulu tuh... (ingat tak kes aku sakit pinggang).. kalau orang tak biasa kena urut... memang akan menjerit dan meraung... sebab akak tuh siap cakap.. dia biasa urut orang yang badan lebih kurang macam aku.. tapi semuanya tak tahan kena urut... menjerit-jerit.. aku steady jek hahaha... pengalaman aktif sukan masa dulu kot.. buat badan aku boleh tahan sakit.. yelah dulu dah puas kena belasah dengan kayu hoki dan bola hoki.. sakit dia.. uihhh tak leh cakaplah...

Yang bestnya tempat yang sakit tuh.. masa dia mula2 urut memang sakit... tapi makin lama dia urut.. makin kurang sakitnya... setelah dia betulkan urat yang bersimpul.. dia cakap kaki aku banyak urat bersimpul.. itu yang jadinya kes dikerjakan habis-habisan tuh... selesai urut tuh.. terus rasa kaki dan tangan tuh panas... terasa darah tuh mengalir sampai ke hujung kaki dan tangan... itu yang best sebenarnya..

Al- kisah.. bila sampai masa nak tidur malam... pakwe tegur sebab dia nampak kaki aku lebam-lebam.. siap pegang dan belek2 lagi.. pesal teruk sangat lebamnya nie... hahahha... tempat lebamm kalau orang pegang dan tekan memanglah sakit... bila cakap aku p urut.. dia pulak macam tak percaya... kena urut sampai lebam-lebam gitu... ahaks... nak wat camna.. badan aku jenis berisi dan cerah.. memang kalau lebam sah2 terang benderang nampaknya...

Badan dah rasa ok sikit.. jumaat lepas kaki berdenyut2 sakit sampai tak boleh nak tidur.. sampai urut sendiri pun tak jalan juga... Alhamdullilah.. bila dah kena urut.. rasa kurang sikit sakitnya...

Next month balik dari jepun.. kena p urut lagi.. tapi akak tuh memang selalu susah nak dapat masa berurut.. dia pun sibuk... tapi masalahnya.. akak tuh urut memang best.. kalau urut kat spa.. atau tempat berurut yang berkedai nie.. takut nanti.. harga sahaja yang mahal.. tapi tak berbaloi dengan urutan yang kita dapat... urut kampung juga yang best.. walaupun dalam bilik gelap yang berkipas.. dan penuh bauan minyak urut serai..

 Si belang..
Keje dia.. kalau datang kat orang suka sangat mengesel-gesel kat kaki orang..
Kalau baring pun.. kat kaki juga dia suka landing..

13 comments:

Acik Erna said...

Assalam iina..akak pun memang jenis tak tahan berurut kalau kena yang..kuat...kalau dah lebam2 tu memang sekali je la akak pergi

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kak erna

Mmg ramai yg xtahan klu kena urut kuat tp saya pulak klu org urut slow rasa xbest pulak. Tp akak yg urut saya tu mula urut mmg sakit yp mkin lama lps dia btulkn urat trus kurg sakitnya. Itu yg saya suka. Cuma lps tuh lebam n sengal2 tp lps 2 3 hari bdn ok blik.

Dulu masa bahu kiri saya skit. Dia kerjakan urat bahu. Mmg lebam biru lps tu. Tp yg best lepas semggu tuh trus baik sakit bahu saya. Walhal dh byk tmpt gk berurut semua xserasi. Lain org lain citarasa kn kak.

||alis|| said...

salam kak

rm30 is murah nyerrrr~

ada akak ni dia urut 2jam rm40/satu badan. untuk urut berpantang dia cas rm60. 3jam. kira oklah tuh eh. boleh tahan gak dia punya tekan, hiks.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

alis

tahun lepas dia ambik rm20 jek.. tahun nie dia naikkan harga rm30.. tapi akak puas hati betul dengan cara dia mengurut.. walaupun macam dia kerjakan tempat urat tuh.. kesannya terasa lepas beberapa hari..

kalau rm40 2 jam.. ok juga tuh kan.. setidaknya dia urut tuh 1 badan...

ada org tak tahan kena urut kuat2.. tapi akak lagi suka.. cuma kalau pakwe akak yg urut.. uihhh langsung akak xleh tahan... tak tahulah kenapa.. meraung betul2 hahaha... (org lelaki urut kuat sangat kot)

t.a.t.a said...

Saya sejak dari dulu kalau jatuh memang tak pernah urut. Dulu masa first saya pergi urut sebab badan saya memang dah sakit. Lepas tu ditambah lagi dengan kena renjatan elektrik (orang pandai sangat! tukar mentol lampu pi cucuh jari kat punat nak rasa ada api ke tidak. padan muka!) makin sengal badan.

last nya pergi jugak urut. memang puas la sebab kakak tu masih kuat lagi.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

t.a.t.a

Biasa kalau org tak suka diurut.. biasanya tak tahan diurut juga.. memang meraung dan menjerit kalau kena urut sebab urat tuh dah keras..

Biasanya org jawa nie suka diurut dan berurut adalah benda biasa.. kampung akak jek rasanya ada 5 6 org juga yang boleh mengurut.. campur kg sebelah lagi ler ramai..

elok juga urut badan nie sebab betulkan urut yang bersimpul dan tegang... kan kita selalu bekerja dan banyak duduk dan berdiri..

tapi ada org tak biasa kena urut.. tapi bila dah sakit.. kena p urut juga.. macam atok perempuan akak.. dia dari muda mmg tak suka diurut.. tapi bila dah sampai usia tua.. bila nak mula mengurut sebab kaki dah bengkak dan tak boleh jalan.. payah pulak sebab urat dah keras nak betulkan balik dah susah.. lagi pulak dia tak biasa berurut yang kuat..

pilihan masing2 kan.. ada org tak suka.. ada orang suka.. ;)

Kaktiny said...

As Salam Yang...

Lamanya aku tak merayap menjelajah menyinggah di mana-mana pun... jauh rupanya aku ketinggalan... huhuhu...


kena marathon ni... hahaha.

Rindu ko!

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Tiny

Uihhh.. lama sungguh ko tak dtg sini ye.. eloklah sambung menulis blog balik kan..

teruskan tulis cerpen tuh ye ;)

adam mohamad said...

Assalamualaikum.. boleh bgtau x kat mana alamat tmpat urut tu.. sy nak betulkan urat pergelangan kaki sy ni...

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Adam

Akak tuh urut org perempuan je dik.. yang lelaki dia tak urut.. sorry ye

siti harapan said...

Assalamualaikum. . Boleh minta alamat tukang urut tak?

siti harapan said...

Assalamualaikum. . Boleh minta alamat tukang urut tak?

siti harapan said...

Assalamualaikum. . Boleh minta alamat tukang urut tak?

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...