Monday 16 April 2012

Bila kotak penuh 1 rumah

Salam Isnin

Alhamdullilah... seminggu lagi telah berlalu.. Hari ini kampus kembali meriah.. dan hari ini juga aku dapat kelas baru.. gantikan kelas kawan aku yang cuti sakit.. Kelas kali ini di kampus baru.. setelah hampir 12 tahun pecah tanah dulu.. kini kampus baru dah berdiri megah.. Entah berapa banyak roundabout.. akhirnya roundabout ke 4 aku tersesat sekejap tapi akhirnya jumpa dewan kuliah tuh secara kebetulan..

Kuliah tajuk IT tentang internet.. Pejam mata pun leh kelentong ahaks.. Bak kata aku dengan student tadi.. "Tak yah masuk kelas nie.. U all semua dah tahu apa penggunaan internet tuh.." Tapi memang selamba je.. bagi kuliah tak yah study dulu ahaks... setakat tajuk yang general tentang IT kami yang major bidang computer science nie.. takde masalah nak beri ilmu.. Jika ada peluang ke sana lagi.. pasti kali nie aku nak datang bersama dengan kamera aku... kampus lama dah buat sesi photo.. tapi kampus baru belum lagi... Will do 1 day nanti..

Alhamdullilah juga jumaat lepas.. barang sampai.. 153 kotak semuanya.. 3 kali check.. dan semua ada.. sebahagian dah dibuka pun.. tapi masih ada brg2 macam buku2 study.. yang aku belum buka.. semua tuh nak bawak ke pejabat.. Maybe Rabu nie.. nak suruh pakwe pasang sekali papan putih.. papan biru.. dan tolong angkut 5 6 kotak buku ke ofis.. mana aku larat nak angkat sorg.. udahlah berat2 semuanya..

Buat masa nie rumah mmg penuh dengan kotak.. dari ruang tamu hingga ke dapur.. makan pun menyelit di tepi kotak.. laluan jalan buat pun takat untuk lalu jek.. kotak2 yg pinggan mangkuk semua kena stay dalam kotak dulu.. even baju2 pun kena stay dalam kotak.. almari yang ada pun.. xmuat nak letak baju dr uk.. even bj2 kurung pun dah tak muat.. pakwe sampai bising sebab 80% baju dalam tuh baju aku ahaks... dia dah sound.. nak beli almari baru.. separuh kena baju dia hahaha... aduh.. itu belum lagi set2 jaket lama..

Semalam dah kemas rumah sikit2.. tv dah keluar kan ahaks.. benda penting tuh.. aku pulak jumpa 1 kotak fridge magnet hahaha... apa lagi sesi menyusun.. sampai pakwe cakap.. "ahhh tak lama lagik runtuh peti ais tuh" Ahaks... Aku sendiri pun lepas susun sakan fridge magnet tuh.. terkejut juga sebab dah penuh.. sampai kena letak tepi peti ais (org selalu letak muka depan kan.. nie muka tepi pun kena letak dah byk sgt).. ahaks... tapi itulah harga kembara yang paling istimewa sebenarnya.. sebab tiap kali buka peti ais.. bila sahaja terpandang setiap fridge magnet yang telah aku beli.. pasti kenangan ke negara yang pernah aku lawati itu datang dalam ingatan..

Hari ini akan bersambung lagi buka kotak.. sebab nak sort out buku2 dan file2 study untuk dibawa ke ofis.. kemudian nak cari semua set2 barang peribadi yang aku belum jumpa lagi.. penat sebenarnya buka tutup kotak nie.. sebab bukan ingat detail semua yang dah dipack dulu2..

Hari ini mahu pulang awal sedikit... Nak singgah pergi beli cendul 1 bungkus dan pisang goreng.. tadi masa ke pekan.. ternampak pakcik yang selalu jual pau naik basikal tuh.. tak sempat nak singgah beli... Kalau jumpa pakcik tuh lagi.. mesti akan singgah beli pau kacang merah atau pau kaya.. nyum.. nyum...

3 comments:

Acik Erna said...

ina.153 kotak? mak ai..sah kena tidur atas kotak..he he..banyak betul..sebulan tak siap kemas tu iina..

kueh bakar said...

err..kena beli peti ais lagi besar tu! ahaks.

errr. univ mana ni sis...

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kak Erna

Tido atas kotak xdelah.. tido tepi kotak ada hehehe... kotak xleh nak susuh habis lg sebab kena sort dulu brg2 yg mana nak pki.. n mana nk bg org..

Kueh

peti ais tuh dah cukup besar.. org pun muat masuk tau ahaks..

Kena teka lah ahaks ;)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...