Friday 4 September 2015

Merdeka.. Bebas dan 'Move On'

Salam Pagi Jumaat

Alhamdullilah selesai sudah travel untuk urusan rasmi minggu ini.. dah 3 ke 4 minggu aku keluar tanpa henti setiap hari dan setiap hujung minggu... Bulan 8 sahaja aku travel by domestic flight ke 3 negeri.. Langkawi.. JB.. dan Kuching.. Semalam baru balik dari JB by road.. nasib juga kawan aku yang drive.. ada meeting di UTM... kalau org lain drive aku relak sikit.. mamat tuh pun jenis speed laju hahaha... gerak pkl 4pm.. sampai sini pukul 10.30malam dengan 2 kali berhenti di rnr untuk solat dan minum-minum.. geng pulak satu kepala.. kami bertiga sahaja dan best aku sorang je pompuan dan seat belakang tuh untuk aku sorang hehehe...

Malam merdeka aku di KL dan 3 hari sebelum itu di Kuching... banyak juga kenangan indah di Kuching sebab kali ini aku memandu sepenuhnya semasa di sana... rasanya kalau kena pergi lagi... aku leh pejam mata dah drive sama macam aku drive di Langkawi aritu..

Emosi.. bercampur-campur dan aku kini dah move on.. malas nak ingat benda-benda yang lepas.. Banyak juga benda yang menyakitkan hati.. tapi malas nak fikir.. malas nak layan... jalan terus je.. berkawan dengan orang baru... cari geng baru... layan benda-benda yang baru.. takde masa dah nak layan benda lepas... nak ingat-ingat.. nak sentimental sangat.. ada juga yang datang dalam mimpi aku... dan aku dah agak tindakan seterusnya... tapi macam aku cakaplah... aku move on... benda dah lepas... berpatah balik ke situ memang takdelah dah... nak jadi macam dulu pun tak lah...

Sekarang ni aku aktif sikit di Wechat.. rajin gak update status whereabout aku... kalau kat facebook tuh ramai sangat yang kenal.. student jek rasa beratus...

Till we meet againlah...

Tanjung Rhu Langkawi 

Burung Kenyalang, Damai Beach Santubong Sarawak 

Kuching Sentral.. mengadap Sungai Sarawak 

Pulai Spring Resort, Johor Bahru

2 comments:

Yanieyusuf.com said...

Di Kuching sangat cantik suasana paginya.. Budayanya juga menarik..

Salam Blogwalking: www.yanieyusuf.com

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Yanie

Yup kuching memang tempat yang tenang.. driving kat situ pun relak jek.. seua ikut peraturan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...