Friday 9 January 2015

Nikmati hari seadanya..

Salam

Jumaat kedua di tahun 2015... hari yang berkat dan dimuliakan..

Rutin kesibukan bermula minggu ini.. minggu hadapan seminggu bekerja di luar kawasan. Teringat baki bab thesis yang masih belum disentuh.. nampaknya minggu hadapan mungkin aku ambil peluang untuk sambung menulis semula jika tidak terlalu letih menyelesaikan tugasan rasmi..

Emosi untuk tahun 2015 ini.. Ahamdullilah so far so good.. ada juga yang awal tahun baru nie dah mula buat hal (student ler tu).. so back to become someone yang garang sekejap.. then back to be myself yang slow n steady i guess hahaha..

Bila dah mula kembali sibuk.. terasa ada sebahagian daripada keadaan yang terpaksa dikorbankan.. bila ada pertemuan.. pasti ada perpisahan.. bila tetiba rindu.. pasti mencari ruang untuk menebus rasa rindu.. tapi kadangkala.. bila dah jumpa yang dirindui.. selepas itu hati makin rindu pulak.. takpelah.. sabarlah hati... bertahanlah selagi daya kan..

Semoga aku masih dapat bertahan untuk hari seterusnya... masih terlalu banyak yang perlu dilalui.. kita tidak tahu apa yang bakal berlaku di masa depan.. sebab itu aku ambil pendekatan.. nikmati hari seadaanya.. enjoy it until it last... tidak perlu fikir hari esok.. lalui dengan sepenuh hati dan nikmati setiap detik dan waktu bersama..

Aku rindu tempat ini..
I missed the coldness and heating up near the heater

4 comments:

Wak Lat said...

Salam. Hee chantek pemandangan view diluar tingkap itu.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

3 lalat

Wslm. Thanks.. dulu itu memang pemandangan harian saya selama 5 thn di UK

||alis|| said...

kak iina

mesti rindu jugak kat tempat asal biarpun jauh beribu batu kan?

tempat jatuh alangkan dikenang :)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

alis

mmg rindu lah.. tapi cukuplah untuk jadikan kenangan.. itu lebih indah untuk dikenang

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...