Tuesday 27 January 2015

Music Mode : Muhasabah Cinta dan Kau Tercipta

Salam

Sejak beberapa minggu ini aku suka layan 2 lagu ini..

Semenjak menonton Istikharah Cinta.. terlayan jugalah lagu Kau Tercipta- nyanyian Lah Ahmad. Lagu Muhasabah Cinta-Edcoustic pula aku terdengar dan terlayan masa cari youtube lagu kau tercipta. Terus suka lagu nie.. tak tau pun lagu nie wujud huhuhu.. apa pun memang bestlah.. sebab lagu nie lagu nasyid

Rasa sedih dengar lagu Muhasabah cinta sebab penyanyi lagu Muhasabah Cinta dah meninggal pada hujung 2013 sebab sakit.. dengar lagu ini seolah ada maksud mendalam tentang sakit yang dilalui oleh penyanyi tersebut..

Layan ye..


Muhasabah Cinta -Edcoustic

Wahai... Pemilik nyawaku
Betapa lemah diriku ini
Berat ujian dariMu
Kupasrahkan semua padaMu
Tuhan... Baru ku sadar
Indah nikmat sehat itu
Tak pandai aku bersyukur
Kini kuharapkan cintaMu

Reff. :
Kata-kata cinta terucap indah
Mengalir berzikir di kidung doaku
Sakit yang kurasa biar jadi penawar dosaku
Butir-butir cinta air mataku
Teringat semua yang Kau beri untukku
Ampuni khilaf dan salah selama ini
Ya ilahi....
Muhasabah cintaku...

Tuhan... Kuatkan aku
Lindungiku dari putus asa
Jika ku harus mati
Pertemukan aku denganMu


Kau Tercipta - Lah Ahmad

Telah lama ku nantikan
Saat semua ku impikan
Kau jadi ratuku
teman seluruh hidupku
Lengkaplah dunia ku
Bawalah aku di dalam doa mu
Semoga sentiasa diberkati setiap waktu
Tuluslah hati ku, di dalam melengkapimu
Semua yang kau perlu

* Peluklah aku Jika terkenang
Semua kau idamkan
Semua yang milik mu
Kau tercipta untuk diriku
Bukan maksud ku
Tuk melukaimu
Bukan niatku dari dahulu
Semua hanya kerna
Ku sayang padamu
Kau tercipta tuk temani diriku
Bersyukur kita pada Yang Esa (terciptanya cinta)
Ku mendoakan kebahgiaanmu (selalu)

ulang *

3 comments:

zonaku said...

sy pun. Tapi muhasabah cinta dah lebih dr sebulan y lepas sy mula suka.

siap pasang ulang2 sepanjang driving balik keja. x jemu2 lagi sampai sekarang.

kau tercipta pulak sy suka sejak tgk drama tu

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

zonaku

best kan lagu tuh.. saya terlayan sebab dgr jek trus suka lagu tuh..

elsa john said...

Hi would you mind letting me know which webhost you’re working with? I’ve loaded your blog in 3 different browsers and I must say this blog loads a lot quicker then most. Can you recommend a good hosting provider at a reasonable price? Cheers, I appreciate it!
24k gold serum price in pakistan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...