Wednesday 4 December 2013

Bila kita takde mood.. apa perkara pertama yang kita nak buat?

Salam..

Sindrom takde mood.. akibat daripada kerja yang melambak adalah benda normal bagi orang yang bekerja.. apatah lagi bila kesibukan itu buat kita seolah tak cukup rehat dan tak cukup tidur..


Aku memang takde mood hari ini.. Sebabnya

1- Penat kelas pagi petang..
2- Kena buat report utk post-mortem jumaat nie
3- Assignment student dah melambak kena semak.. minggu depan dateline kena upload markah
4- Esok kena cover meeting orang
5- Thesis masih tak bergerak2 nak menulis..
6- Dah 3 hari tak masak kat rumah

Bila takde mood.. Apa yang 1st thing kita fikir nak buat??

1- Pergi jalan-jalan
2- Makan best-best.. atau makan yang sedap-sedap
3- Malas nak sambung kerja
4- Jumpa somebody dan sembang panjang-panjang
5- Balik kampung
6- Lepak 1 tempat pergi ambik gambar pemandangan-(lama tak buat keje nie)
7- Shopping- i like... (kalau shopping free dpt brg skrg juga aku pergi)
8- Tidur
9- Tengok wayang
10- Layan movie kat TV, astro atau vcd lama
11- Dating (siapa nak? angkat tangan)
12- bla.. bla.. bla..





Dan aku bila takde mood..
Aku rasa nak buat apa?
 .
 .
 .
 .
.
.
.
.
.

Pergi betulkan lampu kereta wira yang dah malap-malap macam mood tuan punya kereta..
kot nanti mood baru datang bersemangat..
 OK mahu ke pekan beli mentol baru...
bye bye..

3 comments:

Anonymous said...

kalau saya memang tidur. sekarang musim hujan..memang tak bangun la jawapnya...

moga lepas bangun tidur terus fresh dan tak boring lagi..

kueh

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Kueh

Masalahnya nak dapat tidur camtu skrg nie mcm xde peluang jek.. tak sabar nak settlekan degree yg ada 2 mggu lagi nie.. letih sgt

Dulu masa kat UK.. bila time takde mood akak sllu balik tengahari.. tidur smpi ler petang.. skrg dh keje.. jgn hrp nak buat cenggitu

t.a.t.a said...

aku nak no. 11! hahahaha

tapi..

tapi kan..





siapa nak dating dengan aku ni??

uwaaaaaaa

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...