Thursday 31 March 2016

Pesanan yang buat aku berfikir sebentar

Salam Petang Khamis

Lunch tadi aku keluar makan dengan M.. seperti biasalah.. sambil nak pusing stereng kereta ke kanan untuk keluar dari pintu utama.. M membebel sat dengan aku..

'Bila ko nak siapkan tesis ni??? dah lama sangat tau... ko ambiklah cuti seminggu.. settlekan... stay kat bilik kedap kat library... p keje cam biasa.. lunch time ko call aku... '

Emm... kata-kata dia buat aku termenung sebentar... Ya aku terpaksa bersetuju dengan kata-kata M kali ini...

Sebelum itu... Masa aku call S pulak untuk confirmkan pasal meeting di Putrajaya.. sekali lagi aku kena sound lagi..

'Wei.. siapkan tesis ko cepat... lama sangat dah bertangguh tuh'.... aku speechless lepas tuh.... huhu

Uih... berganda ingatan yang aku dapat hari ini... Pesanan  demi pesanan...

Seperti mana dalam entri semalam.. maka aku terpaksa juga mencari ruang dalam masa terdekat ini.. memandangkan minggu depan minggu 7 kuliah... dan lepas tuh semester break aku rasa sesuai sangat mungkin untuk aku ambik cuti untuk siapkan tesis..

Rujukan kena cari semula sebab dah outdated... analisa data kualitatif kena buat sebab hari tuh separuh jalan je siap ye..

Fikir juga worst case senario... patut ke aku terbang ke UK dalam masa terdekat ini??? Fikir pula pasal duit dan currency exchange yg serba serbi mahal... Tengah fikir should I stay in UK sebulan dan pulun siapkan tesis??? Idea nie dah lama ada dalam fikiran...

Atau giveup sahaja dan sambung buat kat mesia and restart balik everything.. huhuhu... start new topics... and new supervisor??

But if I can go thru this...  and carry on... mesti boleh kan.. kan..

Tengah berkira-kira dari segi budget dan kemampuan... kerja aku leh tolak tepi sekejap...

p/s Perlu fikir benda nie secara serius nie... and consider all the situation.. do and dont

1 comment:

ku-cit said...

tesis akak time phd ke???
igtkan da lama siap..

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...