Tuesday 1 October 2013

Kata rindu tapi kadang terlupa juga.. Maafkan saya ye :)

Salam

Wahh sudah masuk bulan 10.. Hampir terlupa terus mahu menulis di sini.. bukan tak ingat.. tapi terlupa hehehehe.. sebenarnya kalau aku bagi alasan sibuk mesti korang kata.. biasalah ler tuh.. takde alasan lain.. Tapi percayalah.. ituah hakikatnya..

Banyak kali juga nak singgah ke sini tapi sebab 2minggu berterusan aku keluar menyelia pelajar maka memang takde masa nak ngadap notebook merangkap menulis blog.. Rindu juga tapi kesibukan buatkan aku tidak ada pilihan..

Alhamdullilah minggu ini barulah terasa dapat bernafas semula.. sebab keluar outstation menyelia budak praktikal sekitar 3 minggu.. di sambung dengan kerja/cuti weekend yang lepas ke selatan tanahair.. sempat jugalah menyeberang tambak ke negara pernah dilanggar todak tuh.. Kaki sakit akibat turun naik mrt.. bila berjalan sakit kaki pun masih terasa.. betis rasa dah bengkak... lama sungguh tak berjalan begitu.. walhal dulu merayap lagi ligat masa di London pun takdelah sampai sakit kaki camnie.. Aku suspek kasut yang aku pakai itu tidak lagi sesuai buat teman aku berjalan.. kena mencari kasut yang lebih sesuai... Aku takleh bayangkan nanti p Osaka n Tokyo dengan kasut yang aku pakai aritu.. rasanya boleh tertanggal kulit tapak kaki aku karang.. Apa juga trip ke singapore yang serba ringkas dan tak sempat nak jelajah habis sebab dah sakit sangat kaki tuh.. masih tetap enjoy walaupun bila convert nilai duit tuh rasa macam mahal.. but untuk aku kalau convert pound sterling lagik mahal hehehe.. so it's an experience ler.. adalah sikit jalan p oversea.. walaupun bukan 100% feeling oversea.. jadilah kan..

Alhamdullilah.. hari ini budak diploma mula exam paper aku.. Esok.. kelas dan minggu ini bolehlah melepak menyiapkan kerja yang bertangguh.. bulan 10 nie lebih banyak spend masa di ofis.. dan sibuk menyibuk nak raya aidiladha nanti... Masuk bulan 11.. sibuk kembali sebab nak ke Vietnam lawatan persatuan.. diikuti dengan kerja rasmi di Shah Alam seminggu dan mungkin sambung untuk menyelia pelajar praktikal kalau sempat..

Sekejap dah nak raya Haji kan.. rasa macam baru jek raya puasa.. baju yang aku hantar lepas ambik baju raya kemarin.. dekat 2 bulan barulah siap... merasalah kot pakai baju baru untuk raya haji lak ahaks.. Hari ini pakai baju cotton yang kawan aku jual.. panas rupanya kain nie.. rasa macam berasap (lagipun cuaca memang panas giler hari ini pun).. Aku mula terasa nak makan ABC.. tak tahulah apa pasal.. maybe sebab rasa macam tekak kering sangat dan panas sangat kot..

Ada banyak cerita nak story.. ingat nak share cerita ke KK.. tak sempat lagi.. juga pengalaman ke Singapore.. nantilah kalau dah sampai mood ok..

MRT Bugis Street Singapore..
Where our journey around singapore started..

2 comments:

julietchun said...

mesti banyak shopping ni :D

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

juliet

Tak shopping pun.. aku tukar USD150.. balik malaysia aku tukar balik usd100 hahaha.. belanje 50 jek.. itupun sebab beli tiket mrt dan makan kat MCD beli air.. benda lain?? rasa kat mesia lagik murah lah.. kalau aku convert masa beli kat UK lagik2 murah.. hatta perfume sekali pun ;).. even nak beli coklat aku rasa beli kat langkawi berganda murah lagik :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...