Friday 16 August 2013

Bila orang yang kita call tak angkat phone.. apa maknanya on the other side?

Salam

Sebenarnya isu nie dah lama aku nak ulas dan tulis.. tapi sebab aku rasa aku malas nak komen dan panjangkan.. I keep it silent.. but until today.. I think I have to be frank and straight forward. Hopefully this could clear thing up and I really need people to understand my privacy..

I have lots of friends.. ramai kawan yang bukan hanya sama jantina.. malah berlainan.. pelbagai peringkat umur.. yelah dari rakan sekolah.. rakan sekerja.. rakan se universiti.. anak2 murid.. cikgu cikgi and etcs.. Suatu ketika dulu masa zaman suka chat.. aku juga ada rakan chatting.. dan juga tak ketinggalan rakan blog.. some of them we still keep in touch.. some gone with the wind.. some I ignore.. some I totally utterly want to forget.. and some I wish I had never met..

There are some people that I had explain earlier thru our friendship that I need my privacy and whenever I'm busy.. that I wouldn't pickup my phone.. and sometimes as well when I'm at home with my own family around.. I prefer not to reply any sms.. or even pickup my phone.. unless.. you're really my dearly best friend.. or my family.. or emergency..other than that.. I won't pickup..

Where am I going by saying all this.. Well.. what I wanna say it.. is about privacy.. There are some people who don't understand the privacy of other people.. Tak kira masa nak call.. pagi petang malam.. walaupun kita dah tak nak angkat call berulang kali.. still they will sort of harass you with none stop call..  

Recently.. aku ada dapat beberapa sms daripada student aku.. sibuk tanya pasal assignment.. yang bestnya waktu dia sms adalah pkl 10++mlm dan ada kalanya dia sms pkl 12++ malam.. well.. knowing myself.. of course aku tak reply dan tak layan.. bukannya tak boleh nak tanya waktu kelas.. kan jumpa tiap minggu.. ini bantai sms waktu begitu.. my gosh.. apa nak jadi bebudak zaman sekarang nie kan?? last2 masa kelas semalam dia tanya aku semua soalan yang pernah dia tanya dalam sms tuh.. then I know who he is.. ye lelaki orangnya...

Selain itu.. there is someone who I had explain earlier about my privacy time.. and what happen if I didn't want to pickup the phone.. meaning.. I sibuk.. I with my family.. dan paling utama... I tak nak diganggu.. dulu.. masa dia selalu call dan aku pun asyik tak angkat... last2 1 day dia call.. aku pickup and explain my condition... ingatkan dia faham.. tapi rupanya dia tak faham.. emm.. entahlah.. Malas nak explain berulang kali..

So by writing this.. I hope whoever you are.. I know U always read my blog.. please.. I'm currently in a state where I don't want to be disturb.. buat masa nie tak nak diganggu.. I can guess why u call me.. maybe you're so bosan dengan life.. so you need someone to cheer u up.. but sorrylah.. currently I'm not up for that.. sampai bila?? Tak tahulah.. If I feel like answering your call or feel like talking to you.. I'll find you.. but for now.. I want to have my own privacy.. Bukan sebab I dah sombong.. atau apa-apa.. just buat masa nie.. I have change in the past year.. I have change.. I prefer to be in silence wrap in cocoon with my own privacy and keeping on going my life with my busy schedule..

p/s Dekat nak raya hari tuh.. dah 2 x-bf sibuk hantar mesej kat FB tanya khabar dan sibuk tanya kenapa I taknak add dalam FB dan kenapa I tak pernah reply mesej diorang.. well.. They should know.. What we had before is over... and that it!! I'm not interested to be in any relationship hatta sebagai kawan biasa sekali pun.. we broke up for a reason and because we can't be friend anymore lah kan.. and I'm afraid that would trigger something bad.. Biar beringat sebelum kena kan?

8 comments:

t.a.t.a said...

certain numbers yang kau tak nak pick-up, why not masuk kan aje dalam reject list. once they are there on the list, each time the number calls you, it will automatically rejected by your phone, and it will listed as a missed calls number.

so once kau rasa nak deal balik dengan number tu, just remove it from the list.

sms pun sama macam tu. ia akan masuk dalam spambox.

julietchun said...

Bukan! bukan saya yang call awak di awal pagi atau lewat malam.

ku-cit said...

wah da kawen pn exbf still nk msg2 lg ehh...beruntung la bdn..eheheh... apa pn btul tu beringat sebelum kena...

t.a.t.a said...

juliet, awal pagi bukan. lewat malam pun bukan. tengah tengah hari?

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

t.a.t.a

;) done that..

juliet

hahaha.. no ko pun tah mana aku letak ehh.. ahaks..

ku-cit

bertuah bdn? hahaha nahas lagik ada ler.. diorg tuh teringat kenangan silam jek tuh.. mls nak melyn

Lee said...

Hi, I love your posting.
Wayyyy to go, lady.
Never be afraid to say out loud your thoughts or feelings.
But, do try not to be a hermit or a castaway being just yourself, not good.

Our life today is not a dress rehearsal, we only get to play one round.
So live your life with no excuses, love with no regrets.
You have a nice weekend, and simpan satu lagu dalam hati.
Lee.

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Uncle lee

Thanks so much yeah for the advice. Sometimes we had to do what we had todo.

You too uncle lee have a nice weekend.

kueh bakar said...

"and I'm afraid that would trigger something bad.. Biar beringat sebelum kena kan?"

Sangat betol.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...