Thursday 15 October 2015

Emosi dan fikiran

Salam Tengahari Khamis..

Selalunya bila aku mula menulis di sini.. mesti something in my mind.. kan.. selalu camtulah.. bila ada sesuatu dalam fikiran.. atau aku perlukan tempat untuk meluah rasa.. maka aku akan kembali ke sini.. menulis..

Adakalanya aku risau juga nak meluah rasa.. takut disalah erti atau dianggap... bermasalah hahaha... namun.. bila difikirkan semula... lantak lah... Menulis itu luahan hati... apa yang aku rasa aku tulis dengan rasa itu.. baik rasa rindu.. marah.. sakit hati.. sedih.. kecewa.. semuanya ada di sini..

Mungkin juga salah satu yang membuatkan aku takut.. aku tahu ada di kalangan rakan-rakan yang datang  ke sini.. mengenali aku.. sama ada secara peribadi... dari jauh... atau mungkin cuba untuk menafsir apa yang ada dalam kepala aku.. dan tentu sekali apa yang ada dalam hati aku..

Apa ada dalam hati aku???? Macam-macam buat masa ini... emosi bercampur-campur.. dari sedih hingga gembira... Rindu ada... sayang ada... kecewa ada... marah pun ada... biasalah kita manusia yang penuh dengan emosi kan...

Apa ada dalam kepala aku??? Pemikiran terhadap apa yang aku rasa dalam hati... mengapa emosi aku jadi begitu.. dan fikiran aku mula mencari sebab dan alasan.. malah adakalanya cuba juga untuk mencari penyelesaian... ada yang punya solusi.. ada yang aku sengaja biarkan tanpa jawapan dan ketentuan... senang cite malas nak fikir...

I think this past week.. I become a different person.. aku rasa ada yang perasan aku berubah secara mendadak... aku rasalah.. rasa itu pasti ketara sebab aku yang sebelum ini.. amat berbeza dengan sekarang.. setiap kita pasti berubah... perubahan aku??? buruk atau baik... terpulang pada mereka untuk membuat tafsiran... mungkinkah balik pada diri yang dulu... entah aku pun tak tahu.. luka di hati aku parah aku kira kali ini... sukar aku nak pujuk balik sebenarnya... bila?? entah biar masa sahaja yang pujuk hati aku nanti... aku perlukan masa...

Kerja.. macam biasalah... cuma kelas aku semester ini gila sikit.. setiap selasa kelas aku 6jam berterusan.. subjek yang sama... tetapi kumpulan kuliah yang berbeza.. minggu ini.. aku mengajar nonstop 5jam.. akibatnya... malam itu badan aku sakit-sakit... sakit pinggang.. sakit kaki.. sakit kepala.. ye aku semakin tua dah... tak larat macam dulu...

p/s Aku perlu berehat... tapi malas nak bercuti kemana-mana... walaupun rasa hati nak travel semula... nantilah... belum rancang lagi trip seterusnya.. kali ini trip dengan geng sekolah menengah pulak... tengah nak pujuk diorang kot nak pergi ke kota kinabalu... we'll see nanti camna...


Hati Berbisik- Yuka Kharisma

Lagu ini mengingatkan aku pada lagu ini..

Wishing and Hoping- My best friend wedding

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...