Monday 20 October 2014

Lamaran..

Salam

Sebenarnya aku dalam dilema.. minggu lepas aku telah dilamar oleh seseorang untuk menulis buku kembara.. ini kerana dia terbaca blog lama aku dulu tentang kisah aku kembara ke beberapa negara eropah..

Serba salah sebenarnya kerana aku kini terlalu sibuk dengan urusan kerja dan dateline demi dateline yang buatkan aku tengah stress giler ini..

Namun aku akur juga kerana aku percaya Allah bukakan peluang dan ruang untuk dia jumpa entri blog aku itu dan menyebabkan dia tawakal memandu dari gombak ke sini semata-mata mahu berjumpa dengan aku..

Terkejut.. terkedu.. terdiam seribu bahasa kerana aku menerima lamaran sebegitu.... Ada kawan yang menyatakan ini peluang untuk menambah pendapatan.. tapi Ada seorang rakan pula.. nasihatnya buatkan aku termenung seketika sebab kata-katanya itu ada kebenaran..

'Apa salahnya.. you menulis dan berkongsi pengalaman dengan orang lain.. banyak pahala tu kan.. niatlah yang baik-baik.. jangan pula niat kerana nak dapat duit atau nak glemer pulak.. atau nak lupa diri.. Benda yang baik eloklah dikongsi.. lagi banyak orang membaca dan mendapat manafaat.. lagi banyak pahala yang kita dapat'

Seketika aku termenung mendengar nasihat itu... kerana pada mulanya aku keberatan nak menulis dan secara tak langsung menyebabkan aku jadi 'sedikit' glemer atas tulisan tersebut.. tapi bila kawan aku meminta aku perbetulkan niat aku menulis itu.. aku rasa terkesan dengan nasihatnya... kerjaya aku sendiri pun secara langsungnya memberi peluang untuk aku berkongsi ilmu.. mengapa tidak aku teruskan sahaja dengan menambah pengkongsian lagi...

Akan aku cuba kompilasikan cerita kembara yang dah berusia 5 tahun itu.. huhuhu.. harapnya aku punya luangan masa yang mencukupi hendaknya.. terlalu sibuk sebenarnya...

p/s InsyAllah aku cuba kan... rasa-rasa korang ada yang nak baca juga tak kalau aku tulis buku itu???

4 comments:

||alis|| said...

saya nak jadi pembeli pertama, bersama tandatangan dan pelukan dari penulis. ewah!

Acik Erna said...

Mesti la nak baca iina..blog tu pun dah lama baca dah..dengan gambar2 yang cantik

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

alis

hahaha insyAllah... smua tuh boleh dapat dik...

kak erna

insyAllah kak.. diusahakan

ku-cit said...

dah 5thn dah kak???
agak2 masih releven lg tak maklumat dlm buku nnti..ehehehe

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...