Tuesday 14 October 2014

Kecewa.. Sedih dan Airmata..

Salam

Aku pernah bercinta.. pernah juga kecewa.. dan pernah juga bercinta sekali lagi.. dan kecewa lagi..

Bercinta bukan sekejap.. tapi lama.. yang pertama dulu 5 tahun.. kemudian.. pernah juga 9 tahun selepas itu..

Itu kisah lama.. kisah yang mematangkan jiwa dan fikiran.. kisah yang menyaksikan episod suka dan duka.. episod yang menjadikan diri aku kini.. sekuat dan setabahnya (harap begitulah kot)

Jatuh cinta sekali lagi.. dan ada chemistry.. atau jatuh cinta pandang pertama... aku tak pasti sama ada perkara seperti itu wujud.. walaupun pernah aku ajukan soalan yang sama.. pada mereka yang sama gender ataupun berlainan... ada yang jawab ada.. ada yang jawab tak pasti.. dan ada yang jawab no komen..

Aku? Aku tak tahu jawapannya... mengalaminya pernah sekali dulu zaman remaja.. apatah lagi ketika itu jejaka itu mat sastera.. 4 keping sajak dia titipkan khusus untuk aku dulu.. dan bila aku bercinta dengan orang lain dan menginjak ke alam perkahwinan.. surat dan sajak itu aku bakar dan ianya kini tinggal sebagai satu bayangan dan kenangan silam..

Aku juga pernah menyalahkan orang lain atas rasa kecewa dan sakit hati akibat ditinggalkan atau berpisah dulu.. Hingga adakala aku fikir kenapa manusia begitu kejam tanpa ada sedikit pun hati perut.. atau sekelumit pun ingatan tentang apa yang pernah dilalui bersama.. kenapa juga setelah begitu banyak kebaikan yang dilakukan dan diberikan.. hanya kerana 1 kisah duka dan sensitif.. semua kebaikan itu lenyap dan dibuang begitu sahaja... Aku hingga kini masih mencari jawapannya.. dan hingga kini aku masih mempersoalkan.. lupa dirikah? Sombong kah... atau terlalu tinggikah harga diri???

Kemarin aku tangisi semua yang pernah dilalui.. telah sekian lama tidak menitiskan airmata.. akhirnya aku akur untuk membiarkan diri menangisi semua yang pernah dilalui.. aku benarkan diri merindui semua yang pernah aku lalui... pernah aku rindui... Aku relakan airmata mengalir sebanyak mungkin hingga menyebabkan mata aku semakin sepet dan bengkak menahan rasa hati dan pedihnya rasa.. Biarlah aku tangisi buat terakhir kali.. semoga dengan itu aku mampu terus berjalan dan berdiri dengan kuat dan tabah..

Aku hanya punya perasaan.. adakalanya aku pun tidak sekuat mana...

Aku hanya mahu gembira dan bahgia... as simple as that... 


Maafkan Aku 
Asfan

Layan kejap lagu ini..
Satu lagi lagu yang aku selalu melalak dalam kereta...
Buat hilangkan stress

Aku rasa aku perlu cari hobi baru..
Atau aku perlu kembali ke hobi lama..
Ambil gambar lanskap... 
Sambil bergolek.. baring.. melutut..
Miss that a lot.. huhuhu

p/s Rasa ini tidak ada kena ngena dengan yang di rumah ye :)
Ini rasa yang terbit dek kenangan silam dan keadaan persekitaran yang memaksa aku berfikir dan memikirkan..

3 comments:

||alis|| said...



kakak.... kenapa ni.. huhu.. hang in there ya..

*hugs*

Acik Erna said...

Cerita kisah lalu ye iina

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

Alis

Biasalah time mood yang sensitif.. camtulah jadinya

Kak Erna

Ahah kak teringat kisah lama :)

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...