Monday 29 September 2014

Cuti.. tapi aku masih datang bekerja seperti biasa..

Salam

Aku terlebih rajin.. ye... sepatutnya aku cuti hari ini.. tetapi kerana sudah terbiasa sibuk dengan urusan kerja.. akhirnya dekat pukul 11 tadi aku masuk kerja.. Sempatlah kena perli sedas dua dengan kawan baik M.. 'Ko nie.. dah cuti pun rajin datang kerja' mmmm... hahahaha.. gelakkan diri sendiri jelah.. Yang best pulak.. mentang-mentang aku kat opis.. student pun lepas sorang dan sorang singgah ke bilik... :)

Emosi masih bercampur-campur sebenarnya.. masih banyak yang menjadi persoalan diri.. Adakalanya kita mengharapkan sesuatu yang kita rancangkan berlaku dengan lancar dan baik.. tapi adakalanya.. langit tidak sentiasa biru dan cerah.. pasti datang awan hitam yang menurunkan hujan yang lebat...

Kemarin aku bersembang dengan seorang rakan.. dia pernah mempunyai hobi mengambil gambar dan pernah memiliki beberapa buah kamera.. berbual dengan dia mengingatkan rasa dan minat yang pernah aku buat dulu.. menanti perubahan musim sejuk, bunga, panas dan gugur... hingga dia juga pernah menimbulkan soalan pada aku.. 'cantik ke ambil gambar musim sejuk??? bukankah semuanya berwarna putih?' gelak seketika aku... kebanyakan musim.. aku paling suka gambar yang aku ambil semasa musim sejuk... rindu punya masa untuk ambil gambar waktu sebegitu..

Pulang ke tanahair tak banyak berpeluang untuk ambil gambar seperti dulu.. mungkin sebab bff yang lama kini dah sibuk dan terpisah.. so geng yang sekepala dah takde untuk dijadikan teman waktu nak lepak-lepak.. apa juga.. masa yang pernah kami luangkan bersama tetap aku hargai.. that was part of me.. once a upon a time...

Adakalanya kita hanya mahu rasa gembira walaupun seketika.. gembira kerana seorang rakan berjaya mencetuskan rasa dan minat lama yang terkubur... sometimes a small thing could trigger a big effect..

Wish that friend could find this blog.. Malas nak promote hehehe.. sebab bukan glemer mana pun ;)

My old winter photo..

2 comments:

||alis|| said...

bila laa nak sampai sini... hurm... :)

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

alis

InsyAllah satu hari kan

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...