Tuesday 30 September 2014

Tak tahan bila orang...

Salam

Semenjak dua menjak nie.. aku menjadi sedikit fobia dan sensitif tentang beberapa perkara

Aku cukup tak tahan dan tak suka.. bila orang

1-Kita keluar makan bersama.. selepas order makan.. daripada bersembang dan bercerita kisah masing-masing face to face.. ada juga orang yang lebih selesa memerhati telefon.. setakat baca email.. tengok facebook ok lagi.. bolehlah terima gak.. tapi ada yang sempat main game.. sampailah makanan dah sampai pun.. masih sibuk main game tuh.. nak kata bebudak.. bukan layak lagi bebudak... dah tua dah pun..

2-Berurusan dengan lelaki yang berstatus bujang terlajak dan duda kesepian... hahaha sorry.. mungkin ini mengundang tuduhan yang melulu.. tapi sejak dah terkena beberapa insiden.. kena ngorat.. kena tegur.. dia terlebih sensitif bila aku tak layan.. atau selama nie aku pernah layan baik.. alih-alih tetiba aku sibuk dan bila terjumpa tak bertegur... aihhhh terus sensitif... uihhh... takut dah nak berurusan dengan orang camnie... (diorang ingat aku nie single lagi ke apa???... come on lah.. i a married lady ok... just look sweet and cute hahaha)

3-Drive jauh-jauh.. datang ambil kawan dan kita keluar lepak dan makan.. alih-alih... masa jumpa.. takde pun nak tanya penat ke.. nak minum air ke... nak rehat dulu ke... dan yang lagi best... sambung main games.. huhuhu.. kawan camnalah aku berkawan nie... confirm.. takdelah lagi aku jumpa dia nie..

4-Penangan whatapps... Bila sibuk bukan main whatapps dan tanya itu ini.. macam urgent jek.. yelah sebab tahu dan boleh nampak status aku tengah online ke apa ke... tapi bila masa aku pulak whatapps dia pasal benda urgent.. buat tak tahu jek.. reply pun tak.. jawab ke say sorry ke takde gak... walaupun aku tau ko tengah online... huhuhu...

5-Bila ada group whatapps nie.. nama pun group pejabat.. kadang benda yang dikongsi tah apa-apa tah.. pernah sekali 2 3 orang bersembang bahasa banjar dalam whatapps pejabat.. uihhh.. agak2lah kalau nak hantar mesej kan.. be profesional.. benda takde kaitan dengan pejabat.. p buatlah group lain... kadang ada pulak sorg nie jenis rajin upload gbr.. kadang video... nasib dah turn off auto download.. kdg buat habis limit broadband mobile jek... download tah apa-apa video n gambar

6-Orang sesuka hati add nama kita dalam group yang tah apa-apa.. pastu group tuh pun banyak upload gambar dan benda promosi... aihhhh... confirm pilih option 'leave group'.

7- Ada stalker yang suka belek profile.. tengok gbr.. tengok status.. tengok bila online..bila last online.. huhuhu.. yang best tuh siap bagitau.. 'Pesal tak reply mesej i.. i nampak u online.. bla.. bla... bla'

8-Tak dapat respon dari facebook... whatapps... ada juga yang hantar email kat aku guna email pejabat... ini yang paling ultimate marah nie... angin jek rasa sebab bila benda personal dia duk hantar ke email pejabat dengan harapan aku akan reply dan beri respon..... kadang tak cukup tuh.. ada yang sampai call ke pejabat mencari aku.. huhuhu... susah betul ada stalker nie...

Harap masih ada kesabaran hendaknya....

3 comments:

ku-cit said...

akak kan org penting...org penting mmg begitu..

||alis|| said...

saya ngaku kak, saya antara orang yg ala2 di wassap meriah, di luar pertama kali mcm ala2 kekok.

tapi kelmarin hantar member pi haji kat kompleks tabung haji (berdepan rumah je), pertama kali jumpa, tapi mcm kawan baik 10thn kenal, siap peluk cium nangis sebab sedih taktau bila akn jumpa.

siap dia kabo kalau x jumpa balik, dia nak gtau saya antara kawan terbest dia penah jumpa. mau tak melalak aku kat tgh2 kompleks tuh kak TT____TT **padahal 1st time jumpa tuh, kenal maya je dah 5-6thn..

Tukang Padam Papan Putih Cute (T3PCute) said...

kucit..

Amboi dik.. nada ko macam perli akak jek hahaha..

Alis..

Yup akak setuju adakalanya.. org yang asing itulah yg lebih memahami kita.. akak juga ada ramai kwn yg kenal alam maya.. malah ada yg xpernah jumpa tapi selalu call.. sembang mcm dah lama kenal hehehe...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...