Monday 25 June 2012

Hidup kini berbeza..

Salam Petang isnin

Sudah lama aku tidak update blog ini.. hampir 3minggu rasanya.. Bukan takde benda yang hendak diceritakan banyak... tapi kesibukan dengan kerja (alasan) buatkan idea2 yang terbit untuk aku kongsikan di sini lupa terus..

Sejak Ayahanda meninggal dunia.. setiap hari jumaat.. aku akan pulang ke kampung selepas waktu kerja.. Isnin pagi pula aku akan bertolak dari kampung ke tempat kerja.. kiranya malam tidur aku di rumah hanya 4 malam sahaja.. baki 3 malam aku habiskan di kampung.. Kini rutin ini seolah satu kemestian pada aku.. cuma minggu lepas sahaja aku bermalam di rumah pada hari jumaat itupun kerana ada mesyuarat tergempar yang perlu aku hadiri di pejabat pada pagi sabtu..

2 minggu ini juga tugasan kerja aku banyak.. bermula minggu lepas aku berbengkel selama 4 hari.. 2 hari di tempat kerja dan 2 hari pula di Putrajaya.. bengkel di Putrajaya kiranya menemukan aku dengan pelbagai professor di seluruh IPTA.. 1 penyelidikan yang bakal dibuat di semua IPT di Malaysia atas permintaan KPT.. memandangkan aku dan geng aku sedang bangunkan 1 projek dengan MIMOS dengan skop penyelidikan yang hampir sama.. maka kiranya atas dasar kepakaran aku diminta untuk hadir.. Tapi apa pun memang best jugalah.. join geng2 prof nie ahaks..

Minggu ini ada 2 hari lagi bengkel... kemudian 2 minggu lagi pun ada 3 bengkel serentak pada minggu itu.. 1 bengkel di USM selama 3 hari telah pun diminta tangguh atas arahan TNCP.. 1 bengkel di KL dan 1 lagi bengkel Java programming selama 5 hari... ikutkan semua nak pergi.. tapi badan aku hanya 1 sahaja...

Hidup dek kerna kesibukan tuh.. aku kadangkala sedikit terleka dengan rasa sedih dan sebak aku itu.. bukan maknanya aku terlupa... tapi kesibukan membuatkan fikiran aku fully occupied.

Akan aku sambung lagi entri yang lain di masa yang lain ;)



2 comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...