Thursday 12 March 2015

Sibuk.. Suara Serak.. Perlu bercuti

Assalam..

Last update bulan 2.. kiranya dah sebulan blog nie sepi.. kisah sambungan ke Tokyo pun tak buat lagi... InsyAllah.. soon akan sambung cerita walaupun kisah tuh dah setahun... harapnya memori aku masih kuat ..

Aku memang sibuk.. penghujung kelas diploma.. dan awal kuliah kelas degree... biasalah bila transisi kelas berlaku.. maka aku akan sibuk dan tak cukup masa nak fikir buat benda lain... hampir 2 3 minggu kelas aku dari isnin hingga jumaat... letih badan bila selesai kelas hari jumaat.. sambung pulak sabtu ahad balik kg.. ada keje kat ofis walaupun weekend..

Aku dah seminggu bersuara serak dan batuk2.. musim.. minggu lepas kelas aku mengajar dan berhenti bercakap setiap 10min.. sakit.. paksa juga suara nanti... risau suara yang merdu hilang melodi hahahaha..

Diam tak diam.. lagi 3 minggu aku akan ke Bangkok.. baru mula buat searching pasal tempat nak ke sana.. walaupun Nuch akan jadi tourist guide aku... tapi aku tetap kena survey terutama tempat makan halal.. at least aku prepare tempat mana nak makan nanti.. walaupun sebenarnya aku takdelah risau sangat... 6 tahun duk oversea.. dan kawan2 aku pun ramai bukan muslim.. aku takde hal bab makan nie... pergi jepun 8 hari pun.. Alhamdullilah.. pandai2lah bawa diri nanti...

Ini percutian pertama aku untuk tahun 2015... travel atas tiket bercuti dan seorang diri terbang dari tanahair... can't wait... sebab sebulan selepas itu trip bercuti lagi bawa diorg datang ke malaysia pulak.. kanako dan nuch akan terbang ke sini.. so aku ye status pun akan jadi tourist guide bertauliah hahaha... bertauliah utk kekwn aku..later nanti aku ceritalah bila sampai masanya..

Kerja.. takde benda nak report.. sebab benda tuh rutin macam biasa... kerja banyak.. sibuk.. dateline itu dan ini.. kena buat itu ini.. training date.. assignment date.. arghhhhhh... malas nak fikir sangat..

Apa juga.. deep down.. I missed everything... Miss lepaking.. miss spend time with BFF.. last weekend did spend time jumpa balik kawan lama zaman sekolah rendah dan menengah... Aku rasa dah tua... tak jumpa sorg tuh dah 26tahun... but we still feel like teenagers duk hostel dulu... we spend time talking like 4 5 hours.. giler sungguh...

Oklah.. nak sambung buat slide.. kelas semester nie semua petang.. tension sungguh sebab kelas petang adalah kelas yang paling tak best.. tapi pada masa yang sama... lebih banyak discussion dari lecture...

p/s I really need a break lah...

No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...