Friday 10 April 2015

Cuti dan Aku rasa lebih tenang..

Salam Tengahari Jumaat

Alhamdullilah semalam pulang ke tanahair dengan selamat.. namun penat sangat sebab lepas jek landing.. pakwe ambik.. terus balik kampung... mak takde ke KK dan adik laki aku lak tak balik kerja lagi.. Buka pintu guna kunci pendua.. p toilet buat apa yang patut.. then aku take over kereta dan memandu sendirian ke rumah.. speed aku drive semalam dalam sekitar 130-140km/j.... Laju??? memang sangat laju... bila aku terlalu penat maka kecenderungan untuk memandu amat laju.. adalah amat tinggi.. perangai yang satu nie aku tak dapat nak kawal lagi... tapi aku hanya boleh memandu perlahan kalau ada orang di sebelah.. yang ini automatik perangai yang lagi satu.. memandu sendirian... aku lebih fokus dan tiada gangguan.. sebab itu boleh bawak laju gila sorang2... hahaha...

Selesailah percutian aku selama 5 hari di Bangkok.. Kali ke 3 aku ke Thailand dalam tempoh 3 tahun... dan kali ke 2 aku jumpa sahabat baik aku Nuch di sana... Kami berjalan dan relak sepanjang 5 hari itu.. puas jugalah bershopping dan makan-makan.. tak banyak yang aku beli berbanding trip aku ke jepun, bandung dan vietnam sebelum ini... Ini sebab takde apa yang nak dibelikan sangat.. lebih banyak beli barangan kiriman orang.. itupun kain cotton.. pada aku syurga kain baju adalah vietnam dan bandung... Thailand nie.. kalau nak cari baju yang moden dan ikut fashion.. here the place... Nanti aku buat list tentang Bangkok..

Bercuti seronok giler.. macam-macam mood transportation yang aku naik.. semuanya memberikan kami pengalaman yang menarik.. seluar jean yang aku pakai sebelum itu sedang-sedang ketat... bila sampai petang dan malamnya... dah longgar... sebabnya.. cuaca amat panas.. dan aku berpeluh sakan.. huhuhu..

Makan semuanya best-best belaka... sempat kami makan aiskrim mangga di Swensen's... dan waffle aiskrim coklat di A&W...

InsyAllah nanti aku tulis pasal pengalaman ini.. Banyak perkara menarik dan terjadi yang ingin sangat aku kongsikan...

Apa pun.. aku rasa lebih tenang sikit lepas balik bercuti nie... :)

Pencakar langit di bandar Bangkok..
I will sure travel here again..
I like Bangkok as much as I like KL.. When it's comes to shopping and fun..


No comments:

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...